IRT 3000

vsebina

Enakomerna rast

16.03.2018

Od skromnih začetkov v mali delavnici, kjer je ustanovitelj prebijal proste večere, je podjetje Altec Engineering raslo skupaj s svojim trgom in se razvilo v ponudnika natančne obdelave, kjer lahko kupci dobijo vse na enem mestu

Ko je še kot tehnik na Univerzi v Durhamu leta 1978 ustanovil Altec Engineering, je Ron Waite MBE (član reda britanskega imperija) začel samo s stružnico, namiznim vrtalnim strojem in rezkalnim strojem v mali klavnici v mestu Coxhoe južno od Durhama. Približno štirideset let pozneje – po menedžerskem odkupu, znatnem kapitalskem vložku in 6 milijonov funtov težki naložbi sklada Business Growth Fund – letni promet družbe Altec Engineering, ki zaposluje 200 ljudi in je tako pomemben igralec v branži, presega 15,5 milijona funtov.

»V zadnjih letih smo opravili poslovno preobrazbo in diverzifikacijo na različne trge, vseeno pa skušamo ostati zvesti svoji osnovni filozofiji, tj. zavezi k visokokakovostni proizvodnji,« pojasnjuje Paul Lackenby, ki je v skupini Altec odgovoren za razvoj poslovanja.

QTN_3.jpg»Danes je podjetje razdeljeno v štiri divizije in pokrivamo vse od projektiranja in gradnje proizvodnih linij do srednje- in visokonatančne ter od malo- do velikoserijske CNC-obdelave. V resnici je zelo malo stvari, ki jih ne bi bili sposobni opraviti znotraj naše skupine.«

Paradni konj v ponudbi so storitve strojne delavnice, kjer izdelujejo ultranatančne in maloserijske prototipne komponente za letalsko in vesoljsko, obrambno, jedrsko industrijo ter za industrijo nafto in plina.

Lackenby se spominja: »Nekdaj smo kupovali predvsem CNC-obdelovalne stroje vstopnega razreda. Prvih pet ali šest let, ko smo si šele gradili ime, so nam ti stroji več kot zadoščali. Z rastjo obsega posla pa smo se znašli v položaju, ko so nas začeli kupci preizkušati, ali bi bili zmožni prevzeti tudi zahtevnejše projekte, predvsem na področju obrambne industrije ter nafte in plina. Takrat pa so se pokazale omejitve teh strojev, predvsem pomanjkanje fizične moči in funkcionalnosti programske opreme.«

Ko so pretehtali nove poslovne priložnosti, so se Lackenby in člani upravnega odbora odločili za odmik od strojev vstopnega razreda in za iskanje dobavitelja obdelovalnih strojev, ki bi jim pomagal prevzeti neposredna naročila ter pripraviti načrt za prihodnost, vključno z drugimi poslovnimi enotami.

»Ena največjih omejitev pri naših starih strojih je bila v tem, da smo morali kupovati krmilne sisteme drugih ponudnikov,« se spominja Lackenby. »Zavedali smo se, da bi bilo bolje poiskati dobavitelja, ki ponuja opremo za strojno obdelavo in za programiranje. Prva postaja na naši poti je bil obisk podjetja Yamazaki Mazak.«

Prvi Mazak v podjetju Altec Engineering je bil stružni center QUICK TURN NEXUS 450 M II, ki je imel dovolj vrtilnega momenta za izdelavo velikih navojev v projektu za industrijo nafte in plina. »Le 12 mesecev pozneje smo bili zmožni investirati v vertikalni obdelovalni center Mazak VTC 800 30/SR, naš prvi izlet na področje petosne obdelave,« pove Lackenby.

Pri Altecu so kupili stroj VTC posebej za potrebe nove pogodbe z britansko obrambno industrijo in ga izboljšali z visokotlačnim dovodom hladilne tekočine, razširjenim orodnim zalogovnikom in brezžičnimi merilnimi glavami. V projektu so prevzeli izdelavo visokonatančnih komponent transmisije za tank Challenger II za britansko kopensko vojsko.

»To je bil gotovo eden najtežjih projektov, kjer sem vodil pripravo proizvodnje, brez stroja VTC pa ga nikakor ne bi bili zmožni prevzeti,« nadaljuje Lackenby.

»To naročilo britanske vojske je le en primer maloserijske in visokozahtevne obdelave, ki predstavlja glavnino naše dejavnosti. Mazak je pri tem delu naš nepogrešljiv partner.«

Okrepljen s petosno obdelavo si je Altec utrdil ugled specialista za natančno obdelavo na severovzhodu Anglije in tlakoval pot za novo naložbo, ki je razbremenila pritisk na VTC 800 in jim omogočila kandidiranje za naročila v sektorju letalske in vesoljske industrije.

»VTC je deloval 24 ur na dan in 7 dni na teden, zato se je pojavila nevarnost, da bomo morali začeti zavračati delo za druge stranke. Odločili smo se za nakup še enega petosnega obdelovalnega stroja Mazak – dvopaletnega večopravilnega obdelovalnega stroja VARIAXIS i-700 v kombinaciji z novim krmiljem MAZATROL SmoothX.

VTC80030SR.jpg»VARIAXIS idealno dopolnjuje naše obstoječe petosne zmogljivosti in nam daje določeno konkurenčno prednost. Takoj smo prepoznali tudi koristi krmilja SmoothX, še posebej funkcijo za pametno rezkanje žepov, ki prinaša veliko točnejše odrezavanje pod kotom 90°, saj lahko stroj upočasni gibanje na vstopu v vogal in nato poveča hitrost, podobno kot pri vožnji z avtomobilom. Orodje je precej manj obremenjeno in stroj lahko deluje v ožjih tolerancah, kar pa je ključnega pomena za letalske komponente.«

Lackenby je jasen: »Lahko povem, da Mazak prinaša določen faktor udobja. Kadar se želijo stranke prepričati o naših sposobnostih, lahko obiščejo našo tovarno in si ogledajo naše nove, najsodobnejše obdelovalne stroje. V vsakem primeru želimo v svoji delavnici vedno najboljši paket opreme. Na svojih kupcih želimo pustiti vtis z odlično kakovostjo obdelave, zato pa smo tudi sklenili partnerstvo z družbo Mazak in investirali v tehnologijo SMOOTH, ki resnično naredi pravo razliko.«

Pri Altecu v prihodnje načrtujejo izločitev več obdelovalnih strojev, ki so dosegli skrajne meje svoje zmogljivosti. Paul Lackenby: »Prepričani smo o koristih konsolidacije proizvodnje z enim samim partnerjem in eno platformo za CNC-programiranje. Število strojev v tovarni ostaja enako, izboljšali pa bomo večosno tehnologijo obdelave. Pravkar smo kupili še en stroj VTC 800/30SR z enakimi specifikacijami kot pri prvem stroju, namenjen pa bo obdelavi delov za letalsko industrijo. Povabili so nas tudi k sodelovanju pri pripravi strateškega dokumenta za partnerstvo rasti v letalski in vesoljski industriji Means for Ascent in prav to je trg, v katerem vidimo pravi potencial za zmožnosti naših strojev.«

»Naša prednost je tudi v tem, da delujemo na več lokacijah. Če želi kupec začeti s proizvodnjo izdelka, za katerega smo izdelali prototip v naših delavnicah, sta mu na voljo tovarni Sigma Technologies in Ronco Engineering. Kupec tako dobi enako raven znanja in storitve na drugi lokaciji in v okviru sprejemljivih stroškov,« zaključi Lackenby.

»Upamo, da nam bo uspeh, ki smo ga dosegli skupaj z Mazakom v naši strojni delavnici, uspelo ponoviti tudi na drugih področjih. Še naprej si bomo prizadevali k odličnosti in ponujali visokokakovostno proizvodnjo z veliko dodano vrednostjo.«

ar©tur 2021