IRT 3000

vsebina

Podjetje Spike Aviation v proizvodnjo nadzvočnega potniškega letala do leta 2023

09.08.2018

Od zadnjega leta s Concordom leta 2003 je bil nadzvočni letalski promet, kljub stalnemu povpraševanju, odsoten iz komercialne letalske industrije. Podjetje Spike Aerospace namerava prevzeti vodilno vlogo na trgu nadzvočnih letal z razvojem komercialnega nadzvočnega zrakoplova do leta 2023.

180805-3V intervjuju za Bloomberg je predsednik uprave podjetja Spike Aviation, Vik Kachoria, govoril o svojem projektu »S-512 Quiet Supersonic Jet« tihega nadzvočnega letala. Letalo bo namenjeno 12 do 18 potnikom in bo doseglo hitrost 1,6 Macha (1960 km/h) na potovalni višini. Letalo bo zmoglo polet iz Londona v Hongkong brez postanka. Letalo bo stalo okoli 125 milijonov dolarjev.

Eden od najpomembnejših dejavnikov, ki so prekinile polete s Concordom, so bile tudi pritožbe glede zvočnega poka. Concord je ustvaril tako izjemen učinek zvočnega udara, da je bil omejen na čezoceanske lete, predvsem na liniji New York v London ali Pariz. Sedanji predpisi FAA prepovedujejo delovanje civilnega zrakoplova v ZDA s hitrostjo večjo od 1 Macha. Zakon je nastal kot odziv na zvok, ki ga je povzročil Concord, ko je prebil zvočni zid. Podjetje Spike Aviation si prizadeva premagati to oviro.

»Moraš biti sposoben leteti z ljudmi ... brez ustvarjanja zvočnega poka, ne da bi motil ljudi na tleh. To je zelo glasen, vznemirljiv zvok. Spike Aerospace razvija tehnologijo za zmanjšanje tega zvoč- nega poka,« pravi predsednik uprave Kachoria.

Tih nadzvočni polet (angl. Quiet Supersonic Flight (QSF)) je inovacija, ki se razvija tako, da z optimizacijo aerodinamične oblike minimizira učinek zvoka. QSF bi letalstvu omogočil, da doseže polno potovalno hitrost 1,6 Macha. Družba pričakuje, da bo zvoč- na obremenitev zrakoplova na nivoju tal okoli 75 PLdb (zaznana glasnost) in bo bolj podoben mehkemu zvoku ali utišanemu šumu ozadja. Za primerjavo, Concord je povzročal zaznano glasnost na tleh v vrednosti 105 PLdb.

Kachoria napoveduje, da bodo stroški vozovnice približno enaki ceni poslovnega poleta. Podjetje sodeluje z dvema glavnima letalskima družbama. Ko bo S-512 pripravljen za komercialno uporabo, pričakujejo okoli 13 milijonov potnikov, predvsem poslovnežev, ki bodo imeli interes in sredstva za letenje z nadzvočnimi letali. Meni, da je čas, ključnega pomena za veliko poslovnih potnikov.

www.engineering.com

ar©tur 2016