Najboljši zaposlovalci v izboru Zlata nit 2019
27.03.2020
Družba Dnevnik je danes razglasila dobitnike priznanj najboljši zaposlovalec leta 2019. V kategoriji velikih podjetij ga je prejela družba GEN-I, v kategoriji srednje velikih podjetij Zemanta, v kategoriji malih podjetij pa Red Orbit. Zlata praksa gre v roke Pivovarni Laško Union.
Medijsko raziskovalni projekt Zlata nit z izborom najboljšega zaposlovalca leta temelji na raziskavi, ki je po številu vključenih najbolj reprezentativna raziskava rasti in razvoja zaposlenih v Sloveniji. V 13 letih je bilo izpolnjeno preko 93.000 anketnih vprašalnikov, v raziskavi pa so doslej sodelovala 404 različna podjetja. Zlata nit v središče merjenja postavlja odnos med zaposlenim in organizacijo.
V obdobje, ko so se je strokovna komisija odločala o zmagovalcih, je posegla epidemija koronavirusa. Zato se je, pravijo organizatorji, porodilo logično vprašanje: Ali je v tem času prav razglasiti najboljše zaposlovalce? Dilemo so podeliti s prejemniki. Vsi po vrsti so se odzvali enako: da je v teh zahtevnih časih to ena izmed dobrodošlih pozitivnih novic. »Takšne odločitve zaposlovalcev leta nas opogumljajo: so dejanja, ki govorijo glasneje od besed. In se vedno znova potrjujejo v številkah – tako Zlate niti kot tudi v izkazih uspeha,« je ob tem povedal vodja projekta Zlata nit Uroš Taljat.
Najboljši zaposlovalec med velikimi podjetji: GEN-I – ljudje, planet, namen, profit
GEN-I, dobavitelja in trgovca z energijo v mednarodnem okolju, najboljšega zaposlovalca v izboru Zlata nit 2019 med velikimi podjetji, odlikujejo uravnoteženi kazalniki uspeha: od visoke finančne uspešnosti, rasti prodaje in števila zaposlenih do organizacijskega in osebnega razvoja več kot 500 zaposlenih. »Prakse vodenja in razvoja ljudi postavljajo GEN-I na zemljevid sodobnih, inovativnih, agilnih podjetij. Tistih, ki razumejo, da je v današnjem času pomembno razumeti in delovati v skladu s štirimi prioritetami: ljudje, profit, planet in namen,« je v utemeljitvi med drugim zapisala strokovna komisija izbora.
Ko so v GEN-I postavljali vizijo 2030, so si za enega od ciljev zastavili tudi preobrazbo podjetja iz trgovca in dobavitelja elektrike v tehnološko storitveno podjetje. »Če hočemo to doseči, bodo poleg investicij v digitalizacijo poslovanja ključna prav vlaganja v naše kadre. V zadnjih dveh letih smo podvojili število sodelavcev na petsto. In to je bila največja finančna investicija v podjetju,« za Dnevnik pojasnjuje predsednik uprave Robert Golob in dodaja: »Smo okolje, ki je zares pripravljeno priznavati prispevek posameznika. To je eden pomembnejših gradnikov naše kulture.«
Finalisti izbora so bili med velikimi podjetji poleg družbe GEN-I še: Addiko bank, AMZS, Danfoss Trata, Luka Koper, Plastika Skaza in Pomgrad.
Najboljši zaposlovalec med srednje velikimi podjetji: V Zemanti uspeh merijo tudi s tem, kaj počnejo njihovi nekdanji zaposleni
Dinamično rastoča Zemanta, ki deluje v IT industriji, je med drugim zapisano v obrazložitvi, si zastavlja ambiciozen cilj: biti v svetovnem vrhu tega, kar počnejo, na pravi način. Podjetje odlikuje neformalnost, sproščeni odnosi med sodelavci raznolikih kultur, fleksibilnost pri izbiri delovnega časa, bogat izobraževalni program ter dobro in redno plačilo za dobro opravljeno delo. Da je organizacijska kultura močna in vzvod zavzetosti, potrjuje dejstvo, da jih ni zamajal niti kompleksen proces združitve z njihovim največjim konkurentom leto dni nazaj. Vodstvo se zaveda pomena komunikacije in vključenosti zaposlenih, pri čemer imajo odprt odnos in svojevrsten kazalnik uspeha tudi za sodelavce, ki odidejo: »Svoj uspeh merimo tudi po tem, kam gredo ljudje in kaj počnejo po tem, ko gredo iz podjetja. Torej, da so v našem podjetju zrasli.«
V zadnjih treh letih so v Zemanti potrojili število zaposlenih – z 20 na več kot 60 ljudi. Kaj jih dela posebne? »Osnovna kultura v modernih IT podjetjih je relativno podobna – fleksibilen delovni čas, sproščeni odnosi med sodelavci, brez posebnih pravil oblačenja in manj formalen, nekoliko bolj sploščen sistem sprejemanja odločitev. Morda omenimo kulturno raznolikost,« za Dnevnik pravi soustanovitelj podjetja Andraž Tori in doda, da komunicirajo v kar devetih jezikih.
Poleg njih so se med finaliste v kategoriji srednje velikih podjetij uvrstili: EKWB, Imperial Brands – Tobačna Ljubljana, Loterija Slovenije, Lotrič Meroslovje, RCM in Špica International.
Najboljši zaposlovalec med malimi podjetji: Red Orbit – zgled podjetjem, večjim od njih
»Digitalna marketinška agencija Red Orbit se po velikosti umešča med mala podjetja, a po načinu delovanja predstavlja zgled tudi podjetjem, večjim od sebe,« meni strokovna komisija. Dodajajo, da je v podjetju prepoznati elemente sproščene in odprte organizacijske kulture, oplemenitene z inovativnostjo. Na sestanku za izboljšave v podjetju so, na primer, prisotni vsi zaposleni, razen direktorjev. Uvedeno imajo redno in dosledno povratno komunikacijo, opolnomočenje in sposobnost prevzemanja odgovornosti gradijo z imenovanjem ´direktno odgovornega posameznika´. Pozorni so na raznolikost. Da sta v podjetju vrednoti tudi zdravje in ravnovesje, priča podatek, da se delo v podjetju zaključuje ob 16. uri.
Direktor podjetja Andraž Štalec v Dnevniku dodaja: »Posamezniki morajo razumeti smisel svojega dela in videti svoj razvoj v podjetju. Veliko vlagamo v izobraževanja ekipe in na zelo kreativne načine vnašamo novosti v naš delovni dan.« Izpostavi še, da vsak zaposleni razume dodano vrednost svojega dela in upošteva način zdravega in trajnostnega finančnega poslovanja.
Finalisti v kategoriji mala podjetja pa so bili tudi: Intera, Kens, List, Medius, Renishaw ter Zaposlitveni center Avantus.
Priznanja SPP – Z leti še vedno ZAvzeti
Tretje leto zapored je pod okriljem projekta Zlata nit potekal tudi natečaj SPP – Z leti še vedno ZAvzeti. Ta se podeljuje zaposlovalcem, ki pozornost namenjajo tudi starejšim zaposlenim, poznajo njihov potencial ter cenijo njihove izkušnje, znanje in delavnost. Natečaj poteka v sodelovanju z Javnim štipendijskim, razvojnim, invalidskim in preživninskim skladom Republike Slovenije v okviru njihovega projekta Celovita podpora podjetjem za aktivno staranje delovne sile – ASI.
Kar 20 podjetij je prejelo osnovno priznanje SPP – Z leti še vedno ZAvzeti: Danfoss Trata, Društvo CTRP Maribor, Gorenje Orodjarna, Imperial Brands – 3dva, Imperial Brands – Tobačna Grosist, Imperial Brands – Tobačna Ljubljana, Intereuropa, Kens, Kamp Koren Kobarid, Kovinarstvo Bučar, Kronoterm, Lunos, Mikrocop, Prevc, saloni pohištva, Radio Sora, Trgotur, Varis Lendava, Založba Rokus Klett, Zaposlitveni center Avantus, Zeus, davki in računovodstvo.
S posebnim priznanjem SPP – Z leti še vedno ZAvzeti pa so bila nagrajena podjetja: Labena (v kategoriji malih podjetij), Dobrovita (med srednje velikimi podjetji) in Unior (v kategoriji velikih podjetij).
Zlata praksa ambasadorjem varnosti, zdravja in odgovornega pitja
Priznanje za Zlato prakso, tj. projekt, ki nagrajuje pristope, usmerjene v organizacijske preskoke in kolektivni napredek, je prejela Pivovarna Laško Union, in sicer za prakso Smo ambasadorji varnosti, zdravja in odgovornega pitja. Kljub dejstvu, da delujejo v pivovarski dejavnosti, so v družbi izziv alkoholizma postavili visoko na lestvico prioritet. Samoregulacijo ter lasten razvoj in proizvodnjo nizko- in brezalkoholnih vrst piva, s čimer potrošnikom ponujajo izbiro, spremlja najvišja zaveza vseh: Varnost na prvem mestu (Safety first).
Poleg sistematiziranega delovnega mesta managerja za varnost in zdravje imajo vsi zaposleni tudi vlogo ambasadorjev varnosti in odgovornega pitja. V okviru ´12 pravil, ki rešujejo življenje´, je vsak mesec namenjen enemu od pravil tako doma kot na delovnem mestu – med njimi tudi mesec ozaveščanja sodelavcev o odgovornem pitju. »Podjetje je tudi pobudnik ozaveščanja o odgovornem pitju v širši družbi in v to vlaga precejšen del promocijskih aktivnosti in proračunov,« še pravi komisija.
O izboru in metodologiji Zlate niti
Zaposleni vseh sodelujočih podjetij v raziskavi v prvi fazi izpolnijo vprašalnik raziskave Zlata nit, ki ga sestavlja 44 trditev, urejenih v sedem tematskih sklopov (temeljni odnos med podjetjem in zaposlenim, vloga in kakovost dela posameznika v podjetju, vodenje, komuniciranje in sodelovanje, podjetnost in inovativnost, delovna obremenitev, osebna rast in razvoj ter čustvena pripadnost zaposlenih).
Na uvrstitev med sedem finalistov vpliva tehtano povprečje rezultatov iz vprašalnika med zaposlenimi (80 %) in uspešnosti (20 %), merjene z BSX Bisnode indeksom uspešnosti. S finalisti raziskovalna ekipa nato opravi intervjuje o voditeljstvu in organizacijski kulturi, izpolnijo pa tudi vprašalnik o sodobnem voditeljstvu Združenja Manager. Razprava izborne komisije prinese končno odločitev, katero podjetje si je v svoji kategoriji prislužilo naziv zaposlovalca leta.