IRT 3000

vsebina

Znani zmagovalci natečaja SME EnterPRIZE zavarovalnice Generali, ki nagrajuje trajnostne poslovne prakse

26.09.2023

• SME EnterPRIZE je strateška pobuda Skupine Generali, s katero želijo nagraditi in dvigniti prepoznavnost najboljših trajnostnih praks, ki jih izvajajo mala in srednje velika podjetja. Nagradni natečaj je zaživel leta 2021, ob 190-letnici Generalija in poteka v 10 evropskih državah, letos prvič tudi v Sloveniji.
• Slovenska zmagovalca natečaja sta podjetji Lumar IG d.o.o. (kategorija pozitiven vpliv na okolje) in Mikro+Polo d.o.o. (kategorija pozitiven vpliv na zaposlene, družbo in skupnost), ki prejmeta finančno nagrado v višini 10.000 EUR, ki ju podeljuje zavarovalnica Generali.
• Na drugo mesto sta se uvrstili podjetji Epidos turizem d.o.o. RIBNO ALPINE RESORT (kategorija pozitiven vpliv na okolje) in Rifuzl - sedaj MOJA ČOKOLADA, prodaja čokolad d.o.o. (v kategoriji pozitiven vpliv na zaposlene, družbo in skupnost), ki sta nagrajeni s poslovnimi zavarovanji zavarovalnice Generali v vrednosti 2.500 EUR.
• Natečaj se bo zaključil s prireditvijo SME EnterPRIZE Awards v Bruslju jeseni 2023, na kateri bodo ob prisotnosti visokih predstavnikov različnih evropskih institucij in medijev, razglasili najboljša podjetja na področju trajnostnega delovanja. Slovenijo bo zastopalo podjetje Lumar IG d.o.o.

Znani zmagovalci natečaja SME EnterPRIZE zavarovalnice Generali, ki nagrajuje trajnostne poslovne prakseZnani zmagovalci natečaja SME EnterPRIZE zavarovalnice Generali, ki nagrajuje trajnostne poslovne prakse

Zavarovalnica Generali se je v svojem strateškem načrtu zavezala, da jih bodo trajnostne odločitve vodile pri vseh dejanjih, saj prepoznavajo trajnostni razvoj kot nujen strateški pristop k poslovanju. Pri svojem poslovanju želijo biti odgovorni kot zavarovalnica, kot vlagatelj in kot delodajalec ter še bolj krepiti svojo vlogo vseživljenjskega partnerja za svoje stranke. Z natečajem SME EnterPRIZE, ki poteka na ravni Skupine General v 10 evropskih državah, želijo spodbuditi javno razpravo o pomembnosti trajnostnega poslovanja in omogočiti večjo prepoznavnost podjetnikom, ki so v svoje poslovanje že uvedli uspešne trajnostne pobude. Letos je bil natečaj prvič izveden v Sloveniji in razglašeni so bili zmagovalci -  4 podjetja – junaki trajnosti, ki po mnenju strokovne žirije v svoje poslovanje najuspešneje vključujejo trajnostne poslovne prakse.  

V prvo izvedbo natečaja v Sloveniji, ki je bil za prijave odprt od 17. aprila do 17. maja 2023, se je prijavilo 30 malih in srednje velikih podjetij, ki so v svoje poslovanje uvedla trajnostne poslovne prakse. Podjetja so se lahko prijavila v eno ali obe od razpisanih kategorij, ki sta bili pozitiven vpliv na okolje ter pozitiven vpliv na zaposlene, družbo in skupnost.

7-članska žirija, ki ji predseduje Ana Struna Bregar, izvršna direktorica CER in jo sestavljajo še članice oz. člani red. prof. dr. Vesna Žabkar, redna profesorica na katedri za trženje Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani, mag. Vida Kožar, direktorica GZS Podjetniško trgovske zbornice (PTZ), Ram Dušić Hren, ustanovitelj Brighter Communication, Borut Hočevar, novinar in urednik pri časniku Finance, Vanja Hrovat, predsednica uprave Generali zavarovalnice in Borut Završan, direktor prodaje Generali zavarovalnice, je izbrala po 2 prejemnika nagrad v vsaki izmed dveh kategoriji, ki po svojem delovanju na področju trajnosti najbolj izstopajo.

Vanja Hrovat, predsednica uprave Generali zavarovalnice d. d., o pomenu natečaja: »Kot odgovorna zavarovalnica in vseživljenjski partner naših strank želimo aktivno in dolgoročno sodelovati pri oblikovanju odpornejše in pravičnejše družbe. S pobudo SME EnterPRIZE želimo spodbuditi javno razpravo o pomembnosti trajnostnega poslovanja, predvsem pa omogočiti večjo prepoznavnost podjetnikom, ki so v svoje poslovne dejavnosti že uvedli pomembne trajnostne pobude. Verjamemo, da je tudi natečaj SME EnterPrize lahko dodatna spodbuda. Zahvaljujem se sodelujočim podjetjem in čestitam prav vsem za prizadevanja, ki jih v svojih podjetjih izkazujete pri uvajanju bolj trajnostnega delovanja.« 

"Strokovna komisija se je strinjala, da so majhna oz. mikro podjetja težko tekmovala z uveljavljenimi srednje velikimi podjetji. Zato smo se odločili, da nagradimo tudi tiste, ki ustvarjajo pomembne trajnostne spremembe na lokalni ravni. Tako smo poleg razpisanih dveh glavnih nagrad podelili še dve dodatni nagradi, s čimer so se strinjali tudi organizatorji natečaja,« je na podelitvi nagrad povedala predsednica žirije Ana Struna Bregar, izvršna direktorica CER Partnerstva za trajnostno gospodarstvo.

Junaki trajnosti, ki po mnenju strokovne žirije v svoje poslovanje najuspešneje vključujejo trajnostne poslovne prakse

Zmagovalci posamezne kategorije z utemeljitvijo žirije so:

Kategorija: Pozitiven vpliv na okolje

1. mesto: Lumar INŽENIRING podjetje za inženiring in storitve d.o.o.

Podjetje kaže svojo zavezanost k trajnosti v inovativnih izdelkih, celovitem poslovnem modelu, okoljskih ukrepih in ciljih, sistematičnem merjenju trajnosti in ambicioznih pobudah za prihodnost. Njihova prizadevanja ne izboljšujejo le kakovosti življenja ljudi, temveč so tudi zgled industriji in prispevajo k zmanjševanju vpliva na okolje.

2. mesto: Epidos turizem d.o.o.

Hotel Ribno Alpine Resort je predan zmanjševanju odpadkov, uvajanju inovativnih praks in zavezan pozitivnemu vplivu na okolje ter dobrobiti svojih gostov in lokalne skupnosti. Njihova prizadevanja za pridobitev statusa Zero Waste in načrti za prihodnje trajnostne izboljšave dokazujejo njihovo vodilno vlogo in zavezanost trajnostnemu razvoju v turistični industriji.

Kategorija: Pozitiven vpliv na zaposlene, družbo in skupnost

1. mesto: Mikro+Polo, družba za inženiring, proizvodnjo in trgovino d.o.o.

Izjemna predanost podjetja povečanju zadovoljstva in zavzetosti zaposlenih, dajanju prednosti dobremu počutju zaposlenih in njihovih družin ter pozitivnemu vplivu na širše skupnosti je priznana z izvajanjem inovativnih praks in ukrepov. Odlikujejo jih številne pobude na področju družbene odgovornosti, zavezanosti trajnostnemu razvoju in ambiciozni načrti za prihodnost.

2. mesto: Rifuzl d.o.o. (sedaj MOJA ČOKOLADA, prodaja čokolad d.o.o.)

Prizadevanja podjetja za spodbujanje trajnostnega življenja, spreminjanje navad potrošnikov, reševanje problematike odpadne embalaže ter krepitev pozitivnih odnosov s strankami in dobavitelji so prepoznana v več ključnih strategijah. Zagotavljanje trajnostnih alternativ, izobraževanje javnosti in izvajanje lastnih trajnostnih praks dokazuje njihovo predanost pozitivnemu družbenemu in tudi okoljskemu vplivu.

Zmagovalec vsake kategorije prejme finančno nagrado v višini 10.000 EUR, drugouvrščeni podjetji pa sta nagrajeni s paketom poslovnih zavarovanj zavarovalnice Generali v višini 2.500 EUR.

Natečaj SME EnterPRIZE, ki je zaživel ob 190-letnici Skupine Generali, je povezovalna iniciativa med gospodarstvom in akademsko sfero, saj je strateški partner natečaja konfederacija European Entrepreneurs CEA-PME, največje evropsko prostovoljno združenje malih in srednje velikih podjetij. Obenem je italijanska univerza SDA Bocconi School of Management v sodelovanju s Skupino Generali pripravila tudi Belo knjigo SME EnterPRIZE, ki prikazuje povezavo med trajnostjo in finančno uspešnostjo malih in srednje velikih podjetij. Dokument se iz leta v leto dopolnjuje, saj vključuje rezultate o uspešnosti trajnostnih poslovnih praks malih in srednje velikih podjetij iz držav, v katerih poteka natečaj (Avstrija, Češka, Francija, Hrvaška, Italija, Madžarska, Nemčija, Portugalska, Španija in letos prvič tudi Slovenija).

Več o pobudi SME EnterPRIZE Skupine Generali

ar©tur 2021