IRT 3000

vsebina

Next bo s platformo Beeping do konca leta na novem trgu

25.05.2018

Next želi platformo Beeping, s katero je prepričal komisijo, da ga je izbrala za slovenski startup leta, čim prej nadgraditi v pametno platformo, ki bo s pomočjo umetne inteligence in strojnega učenja zagotovila večje ujemanje med potrebami gospodinjstev in čistilci.

Next namerava še pred koncem letošnjega leta spletno platformo Beeping, ki je komisijo podjetnikov, mentorjev in investitorjev prepričala, da ga je izbrala in na konferenci PODIM razglasila za slovenski startup leta, postaviti na nov evropski trg. Kot je pojasnil Jan Dobrilovič, direktor in ob Davidu Moharju soustanovitelj podjetja, se že pogajajo s skladi tveganega kapitala. Njihov cilj je pridobiti najmanj 300.000 evrov tako imenovanega pametnega denarja, saj želijo, da jim partner predvsem pomaga pri uspešnem preboju na novi trg.

1094877

Zagreb dohiteva Ljubljano

Tako naj bi se Ljubljani in Zagrebu, kjer imajo skupaj 16.500 uporabnikov platforme Beeping za naročanje preverjenih in usposobljenih čistilcev za občasno ali redno čiščenje stanovanj, pridružila bodisi Budimpešta, Praga ali Varšava. Zanima jih namreč predvsem vstop na trge prestolnic srednje in vzhodne Evrope. »Pričakujemo, da bomo do poletja tudi v Zagrebu, kjer smo prisotni okroglo leto dni, delali podobno dobro, kot nam gre v Ljubljani,« napoveduje Dobrilovič.

Ekipa Next, ki za zdaj še domuje v Ljubljanskem univerzitetnem inkubatorju, je v slabih treh letih (ustanovljeni so avgusta 2015) postavila lokalno dobro prepoznano spletno platformo, ki uporabnikom omogoča, da dostopajo do 100 profesionalnih čistilcev. Povprečno slovensko gospodinjstvo na primer porabi najmanj devet ur na teden za različna gospodinjska opravila, od tega vsaj polovico za čiščenje stanovanja.

Blizu ocene odlično

»Prizadevamo si, da merimo res vse, kar je mogoče. Kar tri četrtine čiščenj je stalnih oziroma imajo naročniki letno naročnino. Sicer pa se okoli 80 odstotkov uporabnikov odloča ponovno uporabiti našo storitev, ki jo v povprečju ocenjujejo s kar 4,82,« pojasnjuje Dobrilovič. Čistilce, ki morajo za opravljanje storitev preko platforme uspešno opraviti usposabljanje, namreč uporabniki po vsaki opravljeni storitvi ocenijo od ena do pet, ki je najvišja ocena, in šestčlanska ekipa Nexta je z doseženo res lahko zadovoljna.

Prav podatkovno gnano poslovanje je najbolj prepričalo izbirno komisijo Startup iniciative Slovenija, ki ga je opisala kot vzorno, učbeniško in za vzor generacijam, ki prihajajo. Podatkovno gnano poslovanje jim pomaga ohranjati vzdržen poslovni model in okoli 20-odstotno rast poslovanja. »Vesel sem, da je komisija prepoznala pomen urejenosti procesov, kar je za poslovanje izjemnega pomena in se pri startupih po navadi kar nekako spregleda,« poudarja Dobrilovič, ki si je izkušnje skoraj desetletje nabiral v Petrolu, kjer je med drugim skrbel za marketing na tujih trgih.

Nad črni trg

Beeping ne rešuje le zadrege lastnikov in najemnikov nepremičnin ali pa airbnb gostiteljev, ko želijo dobiti zanesljivega čistilca stanovanja ali hiše, pač pa tudi čistilcev, ki imajo zaradi razbohotenega črnega trga precej zvezane roke pri trženju svojih storitev. Po nekaterih ocenah se namreč v Sloveniji kar 95 odstotkov teh storitev opravlja prek črnega trga. Next, ki naj bi letošnje leto zaokrožil z dobrimi 400 tisočaki prihodkov, kar je dobrih dvakrat več kot lani, v platformo vključuje samo čistilce, ki imajo svoje podjetje, kar pomeni, da so bodisi espeji ali imajo odprt d.o.o.

Svojo prednost pa Next vidi tudi v tem, da je cena čiščenja, naročenega preko njihove platforme, fiksna glede na velikost stanovanja, kar pomeni, da naročnik ob naročilu čiščenja ve, kakšna bo njegova končna cena. Tega pri čistilcih na črnem trgu ni, saj računajo čiščenje glede na čas, ki so ga porabili. Letos se bodo osredotočili tudi na to, da postanejo prva platforma za pomoč gospodinjstvom, ki bo s pomočjo umetne inteligence in strojnega učenja zagotovila večje ujemanje želja naročnikov in specialnosti čistilcev ter s tem še boljšo uporabniško izkušnjo.

Tudi v Nextu si želijo, da bi država znala hitreje odpravljati ovire, ki omejujejo hitrejšo rast zagonskih podjetij, pa tudi več fleksibilnosti pri urejanju dela upokojencev, saj je med njimi velik interes, da bi delali kot bipingerji.

Ne izbirajo med prijavljenimi startupi

Izbor slovenskega startupa leta ne poteka več med prijavljenimi podjetji kot pretekla leta, zato je imela izbirna komisija težave pri prepoznavanju tistih, ki jim bo na trgu res uspelo. Kandidate so tokrat izbirali zgolj s seznama 13 nominirancev, ki so jih predlagali deležniki, ki sestavljalo slovenski zagonski ekosistem. Next je bil prepoznan za najboljšega v peterici superfinalistov, med katerimi so bili še Gotoky, ki omogoča komuniciranje brez telefonskega omrežja, finalist izbora že leta 2016, Smart Optometry, idrijsko podjetje, ki je specializirano za razvoj digitalnih rešitev, namenjenih zdravju oči, event registry, sistem za spremljanje globalnih medijev v realnem času, ki so ga razvili na Inštitutu Jožefa Stefana, in Maglev audio, ki je izdelal lebdeči gramofon.

V komisiji podjetnikov, mentorjev in investitorjev, ki so izbirali med najboljšo peterico, so bili Aljoša Domjan, Gregor Rebolj, Matjaž Slak, Darko Butina, Matej Zalar, Gregor Pipan, Tatjana Zabasu, Niko Slavnič, Tilen Travnik in Maja Tomanič Vidovič. Za slovenski startup leta je prepoznana ekipa, ki strokovno komisijo prepriča z odlično in predano ekipo, inovativnim produktom, dosedanjimi investicijskimi dosežki in potencialom za hitro rast ter uspešno globalno poslovanje. Hkrati je strokovna komisija pozorna, da gre nagrada v roke ekipi, ki s svojimi razvojnimi dosežki, dejanji in ugledom predstavja novo generacijo slovenskih inovativnih podjetnikov, poudarjajo v Startup iniciativi Slovenija. Za nagrado je Next prejel osebno svetovanje partnerja elitnega ameriškega pospeševalnika 500 Startup Marvina Liaoja ter obisk Pioneers Festivala na Dunaju.

Velika odgovornost do vseh deležnikov

Jan Dobrilovič je dan po prejemu kipca za slovenski startup leta v pogovoru dejal, da čuti predvsem veliko odgovornost tako do ekipe kot do čistilcev, strank, partnerjev in drugih deležnikov. Vesel je, da jih je slovensko podporno okolje za startupe prepoznalo za dobro podjetje. Nagrado sprejemajo z »veliko ponižnostjo in skromnostjo in – klobuk dol drugim finalistom«.

ar©tur 2021