IRT 3000

vsebina

Nemčiji s parkirnim asistentom kot standardno opremo več srednje velikih avtomobilov kot premium modelov

04.03.2019

Daljinsko parkiranje, avtomatsko ohranjanje voznega pasu, zaznavanje zaspanosti – to so samo nekatere od mnogih funkcij, ki si jih želijo kupci novih vozil. Število namestitev sistemov za pomoč voznikov se vztrajno povečuje. »Vse več kupcev si želi vozilo, ki predvidi in celo posreduje pri manevriranju vozila,« je povedal član uprave družbe Bosch, dr. Dirk Hoheisel. Presenetljivo pa niso premium vozila tista, ki imajo v sklopu standardne opreme najpogosteje sistem pametnega parkiranja.

190223-2Daleč od tega, srednje velika in kompaktna vozila so bolje opremljena s takimi sistemi. To so ugotovitve Boscheve ocene iz statistike prvič registriranih vozil v letu 2017. Ne glede na to ali gre za senzorje bližine, parkirno asistenca ali kamere za vzvratno vožnjo, 55 odstotkov prvič registriranih kompaktnih in srednje velikih vozil v Nemčiji ima v sklopu standardne opreme vsaj en asistenčni sistem za parkiranje. Pri premium vozilih je takih okrog 25 odstotkov vozil. Na splošno ima okrog 45 odstotkov prvič registriranih vozil vsaj en asistenčni sistem za parkiranje v sklopu standardne opreme.

EU načrtuje uzakonitev sistema avtomatskega zasilnega zaviranja kot obvezne opreme
Analiza je pokazala, da so asistenčni sistemi za parkiranje na vrhu seznama želenih funkcij v Nemčiji, čemur sledijo sistemi avtomatskega zasilnega zaviranja. Ko je trk v zadnji del vozila neizbežen, ti sistemi pomagajo bodisi preprečiti nesrečo bodisi ublažiti posledice. »Sistemi za pomoč voznikom niso samo kul pripomočki, ki pripomorejo k udobnejši vožnji, temveč rešujejo življenja,« je povedal Hoheisel. Evropska unija zato pripravlja zakon, s katerim bo predpisala obvezno vgradnjo sistemov avtomatskega zasilnega zaviranja. To bi pomenilo, da bodo vsi novi modeli vozil od leta 2022 morali biti opremljeni s takimi sistemi. Svetovni forum za harmonizacijo pravilnikov o vozilih, ki spada v sklop UNECE, je opredelil predpis, ki ustvarja razmere za tako uveljavitev. Priporočilo foruma je, da bi se v EU in drugih državah v prihodnje prodajala samo osebna vozila, ki imajo sistem avtomatskega zasilnega zaviranja. Ekonomska komisija Združenih narodov za Evropo ocenjuje, da bi sistem avtomatskega zasilnega zaviranja lahko v EU rešil 1000 življenj na leto. 54 odstotkov vseh prvič registriranih vozil v Nemčiji v letu 2017 je bilo opremljenih s takim sistemom zasilnega zaviranja, v letu 2016 pa 38 odstotkov. Ocena statistike prvič registriranih vozil iz leta 2017 prav tako kaže, da sta poleg asistenčnih sistemov za parkiranje in zaviranje v porastu tudi funkcija za zaznavanje zaspanosti in funkcija za ohranjanje voznega pasu. Skoraj polovica vseh novih avtomobilov lahko zazna zaspanost voznika, več kot eno od treh vozil pa ima vgrajen vsaj en sistem za ohranjanje voznega pasu. Poleg tega je skoraj ena četrtina vozil opremljena s prilagodljivim tempomatom (ACC), devet odstotkov prvič registriranih vozil v Nemčiji pa že ima delno avtomatiziran sistem asistence v primeru prometnega zastoja. Vozniki se tako lahko v primeru prometnega zastoja sprostijo in svojemu avtomobilu naročijo, da avtomatsko sledi vozilu pred njim. Vozilo prav tako prevzame nadzor nad zagonom vozila, pospeševanjem, zaviranjem in ohranjanjem voznega pasu.

Sistemi za pomoč vozniku v Evropi postajajo čedalje bolj priljubljeni
Niso pa samo nemški kupci vozil tisti, ki se čedalje bolj zanašajo na elektronske asistence za varnejšo in udobnejšo vožnjo; asistenčni sistemi za parkiranje in sistemi avtomatskega zaviranja v sili si tudi v drugih evropskih državah utirajo pot. Asistenčni sistemi za parkiranje so na primer še posebej priljubljeni v Franciji, saj so vgrajeni v 85 odstotkov vozil, kar je največji delež tega sistema. Na dnu seznama je Italija s 44 odstotki. Kar zadeva sisteme avtomatskega zasilnega zaviranja sta Belgija in Nemčija izenačeni pri 54 odstotkih, medtem ko je na Nizozemskem s takim sistemom opremljenih 45 odstotkov novih vozil. Drugače pa je pri Italiji, kjer je delež le 30 odstotkov, v Rusiji pa samo šest odstotkov.

Sistemi za pomoč vozniku spremljajo kompleksne situacije in pomagajo pri preprečevanju prometnih nesreč ter celo rešujejo življenja. Bosch zato še naprej razvija vse večji obseg sistemov za pomoč voznikom, ki varujejo udeležence v cestnem prometu in olajšujejo življenja voznikom. S sistematično dodelavo sistemov za pomoč voznikom pa Bosch prav tako ustvarja tehnično podlago za avtomatsko vožnjo v prihodnosti. S tem znanjem se podjetje že danes uvršča med vodilne inovatorje na številnih področjih, ki so ključna za avtomatizirano vožnjo: senzorji za zaznavanje okolice, umetna inteligenca in elektronsko upravljanje zavor, pogonskih sistemov in krmiljenja.

Boscheva ocena glede na statistiko registriranih vozil za 2017
Nemški zvezni organ za motorni transport (KBA) poroča, da je bilo v letu 2017 v državi registriranih 3,44 milijona novih vozil. S pomočjo podatkov tržnega analitika JATO Dynamics je Bosch preučil, kateri sistemi za pomoč voznikom so bili vgrajeni v nova vozila v Nemčiji, Franciji, Španiji, Združenem kraljestvu, Italiji, Belgiji, Rusiji in na Nizozemskem. Bosch sprejemljivost sistemov za pomoč voznikom analizira že vse od leta 2013.

http://www.bosch.com
 

ar©tur 2021