IRT 3000

vsebina

Bosch vlaga milijarde v podnebne ukrepe in kakovost zraka

17.05.2019

Poslovno leto 2018 je bilo za skupino Bosch zelo uspešno. Družba je zvišala prihodke od prodaje na 78,5 milijarde evrov. Dohodek iz poslovanja pred davki in obrestmi (EBIT) je dosegel 5,5 milijarde evrov. Kljub velikim predhodnim naložbam na področjih, kot sta elektrifikacija in avtomatizacija mobilnosti, se je marža EBIT iz poslovanja v letu 2018 ponovno izboljšala, in sicer s 6,8 odstotka v letu 2017 na 7,0 odstotka. Bosch je povečal izdatke za raziskave in razvoj na 7,3 milijarde evrov oziroma na 9,3 odstotka prihodkov od prodaje. Investicijski izdatki so se povečali za 14 odstotkov na 4,9 milijarde evrov oziroma na 6,3 odstotka prihodkov od prodaje. V letu 2018 je Bosch ustvaril skoraj 8000 novih delovnih mest po vsem svetu, od tega več kot polovico na področju raziskav in razvoja.

190512-2V tekočem letu Bosch pričakuje, da bo gospodarski razvoj umirjen. Družba napoveduje, da bo svetovno gospodarstvo zabeležilo 2,3-odstotno rast. Trgovinski spori, visoke stopnje dolga v evropskih državah in zmanjšanje proizvodnje avtomobilov so med dejavniki, ki obremenjujejo svetovno gospodarstvo. Kljub težkemu okolju v panogah in regijah, ki so pomembne za Bosch, družba pričakuje, da bo njena prodaja v letu 2019 nekoliko presegla ravni iz leta 2018. V prvih treh mesecih leta je bila prodaja skoraj na enaki ravni kotStran 2 od 8 prejšnje leto. Ne glede na te kratkoročne perspektive skupina Bosch krepi svoja prizadevanja za boj proti podnebnim spremembam in za izboljšanje kakovosti zraka. »Podnebne spremembe niso znanstvena fantastika; res se dogajajo. Če hočemo resno upoštevati Pariški sporazum, potem na podnebne spremembe ne smemo gledati le kot na dolgoročna prizadevanja. Zgoditi se morajo tukaj in zdaj,« je dejal dr. Volkmar Denner, predsednik upravnega odbora podjetja Robert Bosch GmbH, med svojim govorom na letni tiskovni konferenci družbe. »Skrbi javnosti glede čistosti in kakovosti zraka v mestih jemljemo zelo resno. Kot vodilno podjetje želimo zagotoviti tehnološke rešitve za ekološke probleme.« Poleg tega je Denner še dodal: »Prepovedi vožnje, protesti proti dizelskemu gorivu, rumeni jopiči in petkove podnebne stavke – vse to kaže, da morajo podjetja sprejeti podnebne ukrepe in ponuditi rešitve za urbano kakovost zraka ter tako stabilizirati tudi družbeno ozračje.«

Bosch bo od leta 2020 prvo industrijsko podjetje, ki bo nevtralno z vidika izpustov ogljika
Po podatkih Mednarodne agencije za energijo (IEA) je proizvodnja odgovorna za skoraj tretjino svetovnih emisij ogljikovega dioksida. Že zato bo Bosch še dodatno krepil svoja že uspešna prizadevanja za zmanjšanje emisij CO2. »Mi bomo prvo večje industrijsko podjetje, ki bo v malo več kot letu dni doseglo ambiciozen cilj ogljične nevtralnosti. Od leta 2020 bo Bosch imel neto ničelni ogljični odtis,« je oznanil Denner. »Vseh 400 Boschevih lokacij po vsem svetu bo od leta 2020 ogljično nevtralnih.« Da bi to dosegli, si bo družba pomagala s štirimi pomembnimi vzvodi. Bosch bo povečal energetsko učinkovitost, povečal delež obnovljivih virov energije v svoji oskrbi z energijo, kupoval bo več zelene energije in izravnal neizogibne emisije ogljika. S tem se bomo do leta 2020 izognili 3,3 milijona tonam emisij CO2.

Boljša kakovost zraka: skoraj ničelno onesnaževanje
Po podatkih Svetovne zdravstvene organizacije (WHO) približno 90 odstotkov svetovnega prebivalstva diha strupen zrak. Bosch si prizadeva za ambiciozen cilj, ki bi popravil to stanje: »Želimo skoraj povsem odpraviti onesnaženost zraka zaradi prometa. Da bi to dosegli, se moramo osredotočiti na več kot le na motor avtomobila,« je dejal Denner. Projekt družbe za zmanjšanje koncentracije onesnaževal zraka na skoraj ničelno raven temelji na treh stebrih: Bosch razvija tehnologije pogonskih sistemov z nizko onesnaženostjo, sodeluje z občinskimi vladami pri projektih za ohranjanje stalnega pretoka prometa in upravlja sistem mobilnosti v podjetjih na svojih lokacijah.

Optimizacija motorjev z notranjim izgorevanjem – z uporabo umetne inteligence
Družba napoveduje, da bo leta 2030 približno 75 odstotkov vseh novih avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil še vedno poganjal motor z notranjim izgorevanjem. Zaradi tega Bosch še naprej vlaga veliko sredstev v optimizacijo bencinskih in dizelskih motorjev. Družba uporablja tudi umetno inteligenco za nadaljnji razvoj motorjev z notranjim izgorevanjem. Na primer, Bosch uporablja UI za predvidljivi nadzor obdelave izpušnih plinov v skladu z vzorci, ki izhajajo iz vedenja posameznika pri vožnji, saj lahko to še dodatno zmanjša emisije vozil. Približno 3500 zaposlenih na področjih čiščenja izpušnih plinov in senzorjev izpušnih plinov je v letu 2018 v podjetju ustvarilo 2,3 milijarde evrov prihodkov od prodaje. Ta številka naj bi do leta 2025 dosegla 3 milijarde evrov.

20 odstotkov nižje emisije onesnaževal
Bosch trenutno razpravlja s skoraj 100 občinskimi vladami po Evropi o ukrepih za izboljšanje kakovosti zraka. Bosch v Stuttgartu, Parizu in Marseillu trenutno preizkuša mobilno enoto analizatorja. Te na novo razvite enote stalno merijo raven onesnaževal v zunanjem zraku. Skupaj s simulacijami so ti odčitki nastavljeni tako, da omogočajo nadaljnji vpogled v razmerje med emisijami vozil in onesnaževanjem okolja. Eden od projektov z mestom Stuttgart je pokazal, da lahko nemoteni prometni tokovi zmanjšajo emisije onesnaževal iz obstoječega voznega parka do 20 odstotkov. V prihodnosti bo mogoče izdelati zemljevide koncentracij onesnaževal visoke ločljivosti s podatki iz enot analizatorjev. Ti zemljevidi se lahko nato uporabijo za optimizacijo upravljanja prometa.

Upravljanje mobilnosti v podjetjih: boljša kakovost zraka v somestjih
Tretji steber projekta je upravljanje mobilnosti v podjetjih. Cilj je zmanjšati promet in s tem emisije, za katere so odgovorni Boschevi zaposleni sami, zlasti v somestjih. Izvedeni ukrepi segajo od avtobusov v velikih mestih v Braziliji, na Kitajskem in v Turčiji do telekomunikacijskih sporazumov in najema koles ter koles s pomožnim elektromotorjem. Poleg tega Bosch izkorišča moč povezljivosti. Na primer, že nekaj tednov lahko približno 8000 zaposlenih v Reutlingenu uporablja platformo za skupno uporabo vozil SPLT, katerih aplikacija jim olajša souporabo avtomobilov. Na metropolitanskem območju Stuttgarta, kjer približno 55.000 Boschevih zaposlenih dnevno prevozi skupaj 1,5 milijona kilometrov, je družba tudi članica zavezništva za čisti zrak.

Elektromobilnost: 14 milijonov vozil do konca leta 2022
Bosch prav tako pričakuje, da bodo tudi električna vozila imela pomembno vlogo pri izboljšanju kakovosti zraka v mestih. Na nastajajočem množičnem trgu elektromobilnosti si Bosch prizadeva postati vodilno podjetje na trgu. Do leta 2025 namerava družba z elektromobilnostjo ustvariti 5 milijard evrov prodaje, kar je desetkrat več kot v letu 2018. »V vse večji konkurenci za ustvarjanje vrednosti na področju tehnologije pogonskih sistemov vidimo dobre priložnosti. Zaradi našega sistemskega znanja, širokega nabora izdelkov in ekonomije obsega v proizvodnji smo prvovrstni partner proizvajalcev vozil in ponudnikov mobilnosti po vsem svetu,« je dejal Denner. Komponente Boschevih pogonskih sistemov so vključene že v več kot milijon električnih avtomobilov po vsem svetu. Do konca leta 2022 naj bi to število naraslo na 14 milijonov. Do danes je družba izvedla projekte pogonskih sistemov za 50 platform za električna vozila. Samo v preteklem letu je družba imela 30 novih projektov. »Prav tako želimo pomagati tehnologiji gorivnih celic pri preboju,« je dejal Denner. V ta namen je Bosch pred kratkim napovedal zavezništvo s švedskim proizvajalcem skladov gorivnih celic Powercell. Takšni skladi tvorijo dve tretjini vrednosti sistema gorivnih celic. »Skupaj s podjetjem Powercell želimo komercializirati sklade gorivnih celic in jih najkasneje do leta 2022 uvesti na trg,« je še dodal Denner.

Avtomatizirana vožnja: nižja poraba in manj emisij
Avtomatizirana vožnja bo prav tako prispevala k izboljšanju kakovosti zraka. Po podatkih raziskovalnega podjetja KE Consult lahko avtomatizirana vožnja zmanjša porabo goriva za več kot 30 odstotkov in za 15 odstotkov na nemških avtocestah. Več kot 5000 Boschevih inženirjev se zdaj ukvarja z avtomatizirano vožnjo, kar je skoraj dvakrat več kot pred dvema letoma. Kot je dejal Denner: »Do leta 2022 nameravamo vložiti približno 4 milijarde evrov v avtomatizacijo in s tem v trajnostno mobilnost.« Sistemi za pomoč voznikom prispevajo k rasti na poti do avtomatizirane vožnje. Pričakuje se, da se bodo prihodki letos povečali za skoraj 15 odstotkov s sedanjih okoli 2 milijard evrov. Prodaja radarskih senzorjev naj bi se povečala za 20 odstotkov, prodaja video senzorjev pa za 30 odstotkov. Denner: »Avtomatizirana vožnja ni le področje bodočih obljub, za nas je to že danes področje rasti.«

Poslovno leto 2018: prodaja in rezultat na rekordni ravni
»Leto 2018 je bilo za Bosch uspešno poslovno leto,« je dejal prof. Stefan Asenkerschbaumer, finančni direktor in namestnik predsednika uprave Boscha. Prodaja in rezultati v letu 2017 so bili spet na visoki ravni. Prihodki od prodaje so znašali 78,5 milijarde evrov, na to pa so znatno vplivali učinki pretvorbe valut v višini 2,1 milijarde evrov. Po upoštevanju vpliva menjalnega tečaja to pomeni 5- odstotno rast prodaje brez učinkov konsolidacije. Nominalno je bila rast 2,2- odstotna. Dohodek iz poslovanja pred davki in obrestmi (EBIT) se je s 5,3 milijarde evrov v prejšnjem letu dvignil na 5,5 milijarde evrov. Kljub velikim predhodnim naložbam na obetajočih področjih se je marža EBIT iz poslovanja letos ponovno izboljšala, in sicer s 6,8 odstotka v letu 2017 na 7,0 odstotka. »Kljub gospodarskim izzivom bomo v letu 2019 še naprej vlagali velike zneske v razvoj novih tehnologij in področij poslovanja, da bi zagotovili prihodnjo sposobnost preživetja podjetja,« je dejal Asenkerschbaumer. »Tudi naše zavezanosti k zmanjšanju emisij ogljika in k podnebnim ukrepom ne vodijo kratkoročni finančni vidiki, temveč pri tem upoštevamo dolgoročni pogled.«

Gibanje števila zaposlenih: poklicne možnosti za izvedence in izvršilne delavce
Skupina Bosch je dne 31. 12. 2018 zaposlovala okoli 410.000 ljudi po vsem svetu. To je 7700 ljudi več kot lani. Največ novih zaposlitev je bilo v Evropi in v Azijsko-pacifiški regiji. V Nemčiji se je število zaposlenih povečalo za približno 1700. Bosch zdaj na področju raziskav in razvoja zaposluje malo manj kot 70.000 ljudi, to je 4000 več kot lani. 27.000 zaposlenih je strokovnjakov za IT in programsko opremo. To število se bo še povečalo. »V naslednjih petih letih Bosch namerava zaposliti skoraj 25.000 novih strokovnjakov za IT in programsko opremo po vsem svetu,« je dejal Denner.

http://www.bosch.com  

ar©tur 2021