IRT 3000

vsebina

V podjetju GEM motors razvili motor, ki predstavlja pomembno inovacijo za trg lahkih električnih vozil

11.11.2022

Kamniško podjetje GEM motors je v sklopu projekta GEM E-drive dokončalo razvoj motorja G3, nominalne moči 15 kW, z uporabo inovativne tehnologije GEM v kolesih. Razvoj motorja, ki predstavlja bistveno izboljšavo in večjo privlačnost za uporabnike v urbanem okolju, v primerjavi z vozili z motorjem z notranjim izgorevanjem, bo omogočil serijsko proizvodnjo ter komercializacijo produkta. Motor G3 je podjetje integriralo v manjše mestno vozilo Fiat 500 in z prevoženimi 600 kilometri uspešno testiralo v realnih razmerah.

Motor G3-2

Z integracijo celotnega električnega pogona v kolo, GEM električni pogon presega sodobne električne pogonske sisteme za električna vozila na raznih nivojih. Predvsem na nivoju popolne elektromagnetne, električne in mehanske integracije je GEM električni pogon en korak pred najbolj naprednimi rešitvami električnih pogonov, ki uporabljajo mehanske prenose moči, kot so na primer Tesla Model S, Rimac Concept S itd.

Centralni električni pogon ali pogon v kolesu z zunanjim krmilnikom je zamenjan z enostavno rešitvijo GEM: v celoti integriran električni pogon v kolesu s patentirano modularno multifazno tehnologijo. Rešitev postavlja nove tehnološke trende kompaktnih električnih pogonov, integriranih blizu kolesa, poenostavi elektrifikacijo vozil, minimizira število sestavnih delov in s tem zmanjšuje skupno težo in strošek izdelave.

S tem projektom GEM motors nadaljuje uspešno zaključeno študijo z višjimi močmi GEM integriranih električnih pogonov za lahka električna vozila (LEV) v sklopu inštrumenta MSP faza 1. Za svojo prebojno polno integrirano in modularno tehnologijo električnih pogonov pa že imajo pridobljeno patentno zaščito na ključnih trgih.

WP_20220121_11_30_20_Pro

Cilj je vstopiti na hitrorastoči trg LEV

Cilj podjetja GEM motors je dokončanje razvoja motorjev v razponu moči med 7,5 in 15 kW in s tem vstopiti na hitrorastoči trg LEV, še posebej za tri- in štirikolesnike, torej trg, pozicioniran med električnimi kolesi in električnimi avtomobili. To področje je izjemno zanimivo za široko maso končnih uporabnikov, s predvideno velikostjo trga v višini prodaje 33 milijard ameriških dolarjev v letu 2026[1]. Z GEM tehnologijo bodo izboljšali učinkovitost in uporabniško izkušnjo več milijonom končnih uporabnikov električnih vozil ter tako pomembno prispevali k evropskim strateškim ciljem za zmanjševanje emisij CO2. Priprava in izvedba komercializacije znotraj projekta v sodelovanju s kupci, vključenimi v projekt, bo podjetju omogočila odprtje novih delovnih mest.

[1] http://www.idtechex.com/research/reports/future-powertrains-2016-2036-000468.asp

Značilnosti edinstvenega električnega pogona GEM:

  • Inovativni multifazni elektromotor v kolesu z vgrajenim krmilnikom. Samo en nov tip motorja pokriva razpone moči od 7,5 kW do 15 kW.
     
  • Posebni visoko integrirani močnostni moduli in navitje omogočajo boljši izkoristek od baterije do kolesa tudi več kot 90 %, z uporabo poenostavljenega hladilnega sistema z zračnim hlajenjem.
     
  • Za disruptivno multifazno arhitekturo je značilna nizka valovitost navora (<0,1 %), in sicer zaradi preproste topologije motorja, ki ima za posledico izjemno enakomeren občutek vožnje.
     
  • Zaščitena zasnova motorja z manjšim faznim tokom omogoča doseganje višjega navora (25 % višji) z direktnim pogonom, kar celotno težo zmanjša za 25 %.
     
  • Za integrirani električni pogon je potrebno manjše število delov, kar poenostavlja zgradbo novih, popolnoma povezanih in avtonomnih vozil (enokolesno krmiljenje, vektoriranje navora itd.).
     
  • Visoka varnost za ljudi v prometu, saj je napetost nizka, od 48 V do 75 V.

Vir: www.gemmotors.si

ar©tur 2021