IRT 3000

vsebina

Radi v Sloveniji, pa morajo in želijo biti tudi v tujini

20.04.2018

Potem ko beležijo visoko rast v Evropi, sedaj postajajo že svetovni dobavitelji kakovostnih orodij. “Naši kupci so nas prepoznali kot zanesljive partnerje, na tak način želimo rasti naprej. S Slovenijo smo zelo zadovoljni, a je rast že previsoka,” pravi vodja prodaje nemškega podjetja Hoffmann Group za Slovenijo Gregor Jamnik.

1

Podjetje, ki je prepoznavno po rezilnem orodju, nudi tudi kompleten program za vzdrževanje, sedaj tudi opremo za zaposlene. Kupcem omogočajo kompletno oskrbo njihovih prostorov. Ker takih partnerjev v Evropi ni veliko, stremijo v svet, a si želijo, da bi tudi udeležba na 1. tehnološkemu sejmu TechExpo Celje postala stalnica: “Obisk ni slab glede na to, da je prvi v takšni obliki, vendar ga potrebujemo. TechExpo Celje je pravi sejem, na katerem nas lahko prepoznajo potencialni novi kupci in kjer lahko svetujemo svojim odjemalcem.”

Kaj bo z obiskom na naslednjem, pa ne ve Marijan Bogadi, direktor mariborskega podjetja Tesnila Bogadi, d.o.o. “Pričakovanja so bila dosti večja a težava je slovensko tržišče. Če ne piše Made in Avstrija ali Made in Germany, za Slovenca ne velja nič. To nam, Slovencem, zamerim, saj s tem zanikamo sebe. V Sloveniji je ogromno znanja, ampak ga popolnoma napačno podpiramo. Potem ko so s svojimi tesnili v dvajestih letih osvojili večji del slovenskega trga, pa ta zanje postaja čedalje manjši: “Nove smernice smo našli v tujini. Nemčija, Avstrija, Španija, Portugalska, Avstralija, zdaj se nam odpira megalomanski, ruski trg in računamo, da bomo tam naredili velike posle.”

Manjši del torte na tujih trgih pa želi odrezati domžalsko podjetje Procesni inženiring, d.o.o.. Ciljajo na Evropo, najbolj na Nemčijo, kasneje tudi na Kitajsko. “Dolgo nas ni bilo na sejmu a sedaj, ko vemo, kam gremo, smo tu prav zato. Upam, da nas bo čez deset let sto in ne več deset in da se bomo lahko tržili tudi v tujini,” je optimistična direktorica Špela Jernejc. Sejem je priložnost, da se povežejo z drugimi in skupno nastopijo na tujih trgih. Pa to ne pomeni, da jim je zmanjkalo dela na slovenskem trgu, kjer se ukvarjajo s tem, da podjetju pomagajo, da izkoristi čim več odpadne toplote, pusti čim manjši ogljični odtis, čim manj izpustov in onesnaževanja oziroma, da čim manj energije spusti skozi okno. “Pozna se, da je konjunktura in da podjetja vlagajo v tehnologijo, da bi zmanjšala stroške, če do krize spet pride.”

Tudi potreba po avtomatizaciji se zvišuje, pa pravi direktor velenjskega podjetja MIEL elektronika, d.o.o., mag. Andrej Rotovnik. “Slovenija je relativno majhen trg, znotraj katerega smo prisotni vsi ponudniki opreme za industrijsko avtomatizacijo. Naši uporabniki inženirji so dobro izobraženi, obvladajo stvari, tako da konkurenca je močna, je pa res, da je konkurenca zdrava, tako da se še bolj trudimo za svoj košček.« Na trgu so prisotni že 28 let, sodelujejo z japonskim podjetjem Omron, odjemalcem pa nudijo najbolj inovativne rešitve za potrebe proizvodnje. »Nova zasnova sejma nas je pritegnila, pričakujemo pa čim več obiskovalcev iz naše panoge, to je vzdrževalcev, razvojnikov in tehnologov.«

ar©tur 2021