V Ruski federaciji obilo poslovnih priložnosti za slovenska podjetja
07.11.2016
V prostorih Generalnega Sekretariata Vlade RS v organizaciji javne agencije SPIRIT Slovenija se je v sredo uspešno zaključil seminar Kako poslovati z Rusko federacijo, ki se ga je udeležilo več kot 100 predstavnikov slovenskih podjetij.
V prostorih Generalnega Sekretariata Vlade RS v organizaciji javne agencije SPIRIT Slovenija se je v sredo uspešno zaključil seminar Kako poslovati z Rusko federacijo, ki se ga je udeležilo več kot 100 predstavnikov slovenskih podjetij. Trenutek za vstop na ruski trg je idealen, saj gre za hitrorastoči trg z izjemnim potencialom in s priložnostmi v vseh gospodarskih panogah, vendar pa se je pri sklepanju poslov treba oborožiti s potrpežljivostjo in vztrajnostjo, spoznati specifiko trga, veliko prednost pa predstavlja tudi znanje ruskega jezika.
Seminar je bil namenjen tako podjetjem, ki že poslujejo s to državo, kot tudi tistim, ki to šele nameravajo, njegov osnovni namen pa je bil informirati slovenska podjetja o pomenu znanja ruskega jezika, o kulturi, tradiciji in poslovnih navadah ruskih poslovnih partnerjev, ter seveda o priložnostih in pasteh, ki jih skriva 142 milijonski ruski trg.
V svojem uvodnem nagovoru je Boštjan Skalar, v. d. direktorja javne agencije SPIRIT Slovenija poudaril, da je »Ruska federacija teritorialno največja država na svetu s tržno orientiranim in globalno povezanim gospodarstvom, ki temelji na neizčrpnih virih naravnih bogastev ter predstavlja veliko priložnost za slovenska podjetja. Zato je tudi eden od šestih prioritetnih trgov za slovenska podjetja, na katerih naša agencija v letošnjem letu izvaja pospešene aktivnosti na podlagi dokumenta MI 2013.« Ruska federacija v zadnjih desetih letih povečuje blagovno menjavo na svojih glavnih izvoznih in uvoznih trgih, zato je po njegovih besedah med državama obilo priložnosti za gospodarsko sodelovanje, tako za slovenski izvoz, kot za ruska vlaganja pri nas.
V nadaljevanju je Nj. eksc. gospod dr. Doku Zavgajev z veleposlanik Ruske federacije v Sloveniji poudaril, da je sodelovanje med obema državama na visoki ravni, tako na področju gospodarstva, kulture, znanosti in športa, kljub vsemu pa je še veliko neizkoriščenega. »V okviru pravkar zaključenega mednarodnega gospodarskega foruma SPIEF 2013 v Sankt Petersburgu je predsednik Vladimir Putin izpostavil nov pristop k bilateralnem sodelovanju, saj je potrebno povečevati produktivnost dela, investicije in inovacije, predvsem pa je poudaril ruska prizadevanja za izboljšave poslovne in investicijske klime, kar bo odprlo nove priložnosti za poslovne povezave. Rusko tržišče je zelo obsežno in raznovrstno, zato lahko prav vsako podjetje na njem najde svojo tržno nišo,« je še dodal.
Za slovenska podjetja je ruski trg nedvomno eden od bolj zanimivih, je dejal Saša Geržina, predsednik Društva Slovenija Rusija in pozval slovenska podjetja naj pogumno zakorakajo nanj. »Ruska federacija je odprta za sodelovanje na področju tehnološkega razvoja, energetike, izvajanja projektov v okviru turistične infrastrukture ter za povezovanje na nepremičninskem področju. Zaradi zgodovinskih povezav se krepi tudi sodelovanje na kulturnem področju;« je opozoril.
V nadaljevanju je Tanja Drobnič iz javne agencije SPIRIT Slovenija predstavila bilateralne ekonomske odnose med Republiko Slovenijo in Rusko federacijo. »Rusija ima kljub globalni gospodarski krizi gospodarsko rast, ki je bila lani 3,4-odstotna, predlani pa celo 4,3-odstotna, zato je usmeritev slovenskih podjetij k iskanju partnerjev v Ruski federaciji pravilna odločitev. Slovenija ima v tem trenutku največji delež izvoza vezan na države članice Evropske unije, ki pa v tem trenutku ne izkazuje take rasti, da bi lahko zagnala stagnacijo slovenskega gospodarstva. Priložnosti za poglobitev gospodarskega sodelovanja med državama so na področju energetike, obnovljivih virov energije, energetske varnosti v okviru EU, avtomobilske industrije, telekomunikacije in informacijsko komunikacijske tehnologije (IKT), javne infrastrukture, turizma, gradbeništva in inženiringa, farmacije in prehrambne industrije,« je izpostavila.
Svoje izkušnje s poslovanjem na ruskem trgu je predstavil Janez Škrabec, direktor Riko Group in predsednik društva Slovensko-ruski poslovni svet. »Rast bo v prihodnje predvsem v državah BRIK, Slovencem pa je zaradi kulturnih podobnosti, ker smo Slovani s podobnim kulturnim ustrojem in mentaliteto, v Rusiji zagotovo laže kot v Braziliji, Indiji ali na Kitajskem. Če želimo uspeti v Ruski federaciji, se moramo dodobra seznaniti z rusko kulturo, običaji in jezikom. S tem, ko se bomo naučili teh veščin, pa si bomo odprli tudi vrata na kazahstanski, azerbajdžanski, ukrajinski in beloruski trg. Treba pa se je zavedati, da gre za dolgoročno vztrajno delo, če želiš dosegati rezultate. Tisti, ki se nadeja, da bo v Rusiji uspel čez noč, se je zmotil,« je poudaril.
Slovensko-ruski poslovni klub v Moskvi, ki ima trenutno okoli 30 članov in odpira vrata tako slovenskim podjetjem v Rusiji, kot tudi ruskim v Sloveniji, je predstavil njegov predsednik Metod Dragonja. »Slovenskim podjetjem svetujem, da je brez predhodnega preverjanja možnosti na ruskem trgu, ocene vstopnih ovir in razumevanja načel delovanja določene panoge na tem trgu, vstop z izdelki ali storitvami na ta trg pogosto preveč tvegan in zahteva vrsto nepričakovanih stroškov.«
Na ruskem trgu bodo resnično uspeli le tisti, ki se bodo poglobili v rusko kulturo, tradicijo, običaje in jezik, je udeležencem dejala Irina Pašalič iz Mednarodnega kluba slovanskih rojakov RUSLO, ki združuje priseljence iz Ruske federacije v Sloveniji. »Slovenija ima ogromno število izdelkov in storitev, ki jih lahko uspešno trži po vsem svetu, morate pa razumeti, da je Rusija izjemno velik trg, tako da mora biti slovensko podjetje pripravljeno na velike količine, kar pa zna biti težava,« je poudarila.
Lastnik Kondor Union v Moskvi, Oleg Abramov je med drugim kot perspektivno panogo za poslovno sodelovanje izpostavil tudi turizem. “Ruski trg je za slovenski turizem izjemnega pomena, saj je leta 2012 Slovenijo obiskalo več kot 52.000 turistov iz Ruske federacije, ki so opravili skoraj 349.000 nočitev, žal pa je število Slovencev, ki so obiskali Rusijo izjemno majhno. Slovensko turistično gospodarstvo se še posebej zanima za sodelovanje na področju zdraviliškega turizma, predvsem storitve slovenskih naravnih zdravilišč za ruske goste preko zdravstvenega zavarovanja,” je zaključil.
Udeležencem pa sta svoje delovanje predstavila tudi Vladislav Kopitar, direktor STD, Slovenske Trgovska Družba v Moskvi in Viatcheslav Konchine, MBA, iz Schwarz & Partner CEE Promotion Group.
Ob izkazanem interesu slovenskih podjetij bo javna agencija SPIRIT Slovenija jeseni organizirala izhodno gospodarsko delegacijo v Moskvo. V času od 16. do 20. oktobra 2013 se bodo slovenska podjetja v Moskvi v okviru poslovnega in investicijskega foruma ob nepremičninskem sejmu Dom Expo 2013 in razstavi industrijskega oblikovanja "Silent Revolutions", ki ju financira naša agencija preko Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, srečala s svojimi potencialnimi bodočimi poslovnimi partnerji iz Ruske federacije.
Državi sta že tradicionalno dobri trgovinski partnerici, saj je Ruska federacija je po podatkih za 2012 7. najpomembnejša trgovinska partnerica Slovenije. Leta 2012 smo beležili rast blagovne menjave v višini 8,4 %, njena vrednost je znašala 1.243,5 mio EUR. Slovenski izvoz je dosegel vrednost 881,2 mio EUR, uvoz pa 362,3 mio EUR, lani je v Rusijo izvažalo 395 slovenskih podjetij, iz Rusije pa uvažalo 200 podjetij. Rusija zavzema 4. mesto po vrednosti slovenskih neposrednih naložb v tujini, ki so konec leta 2011 znašale 336,1 mio EUR, vrednost tujih neposrednih naložb iz Ruske federacije pa je konec leta 2011 znašala 90,7 mio EUR.
Seminar je SPIRIT Slovenija, javna agencija pripravila skupaj z Društvom Slovenija Rusija in Veleposlaništvom Ruske federacije v Ljubljani.