Zmagovalec Dell IT natečaja je slovensko start-up podjetje Keyboarder
07.11.2016
Podjetje Dell in Iniciativa Start:up Slovenija sta skupaj pripravila IT startup natečaj, katerega namen je spodbujanje mladih podjetnikov k razvoju poslovanja. Prijavilo se je 30 mladih slovenskih podjetij, žirijo pa je prepričalo IT podjetje Keyboarder in tako osvojilo nagrado v vrednosti 5.000 evrov.
Podjetje Dell in Iniciativa Start:up Slovenija sta skupaj pripravila IT startup natečaj, katerega namen je spodbujanje mladih podjetnikov k razvoju poslovanja. Prijavilo se je 30 mladih slovenskih podjetij, žirijo pa je prepričalo IT podjetje Keyboarder in tako osvojilo nagrado v vrednosti 5.000 evrov.
Keyboarder je brezplačna namizna aplikacija za osebne računalnike, ki olajša in pospeši uporabo znakov in simbolov na različnih tipkovnicah. Ob uporabi aplikacije za iskanje želenih simbolov ni več potrebno uporabljati kombinacij več različnih tipk, saj se nam podobni predlogi nemudoma pokažejo v oblačku na zaslonu.
V izvedbo ideje, s katero želita mlada inovatorja Luka Perčič in Nejc Lešek prodreti med milijone uporabnikov osebnih računalnikov po vsem svetu, sta vložila vse svoje znanje in prosti čas. »Rešitev je zelo podobna iPhone programski tipkovnici, le da Keyboarder rešuje probleme pri pisanju na računalniku. Lokalne razporeditve tipkovnic postanejo stvar preteklosti,« sta ob zmagi povedala člana zmagovalne ekipe.
25-letni Luka in 22-letni Nejc menita, da bosta s to aplikacijo omogočila lažje delo prevajalcem, profesorjem (naglaševanje, fonetični in matematični znaki), prebivalcem v večjezičnih pokrajinah ter pri narodih, ki uporabljajo cirilico.
Zmagovalca Start-up natečaja sta poleg Dellove računalniške opreme v vrednosti 5.000 evrov prejela še dodatno podporo Iniciative Start:up Slovenije in možnost sodelovanja v programu Start:up Geek House, ki je namenjen najbolj ambicioznim start-up podjetjem, ki so že od samega začetka usmerjena na globalni trg. »Zmaga nama prinaša lažjo tranzicijo v finančno vzdržljiv model, hkrati pa nama dviguje samozavest na poti do postavitve podjetja. Vključitev v Geek House nama bo omogočila fleksibilne pogoje in sodelovanje s sodelovci ter medsebojno spodbujanje in motiviranje,« sta ob podelitvi nagrade povedala Luka in Nejc.
Nad zmagovalno idejo je bil navdušen tudi predstavnik in poslovni direktor Dell za regijo Adriatic Ivan Bolfan, ki je povedal: »Zelo smo veseli, da lahko podpiramo moderni razvoj in realizacijo inovativnih idej, ki bodo prispevale k razvoju podjetništva in izboljšale ponudbo storitev. Dell je že od svojega začetka osredotočen na omogočanje rešitev, ki bodo ljudem zagotovile doseganje poslovnih ciljev z maksimalno učinkovitostjo.«
Ob izboru zmagovalca je vodja strokovne žirije Filipa Petrović dejala: »Start up natečaj, ki je zaživel ob sodelovanju Start:up Iniciative Slovenije in Della, je pritegnil številne projekte iz različnih področij in hkrati pokazal, da mladim ne primanjkuje ustvarjalnosti ter tržnega potenciala. Ni bilo preprosto izbrati zmagovalca, saj so vsi projekti izjemno kakovostni.«
O zmagovalcu je odločala strokovna žirija, ki zelo dobro pozna trenutno stanje na področju IT podjetništva. Poleg Filipe Petrović, vodje marketinga za JV Evropo Dell, so žirijo tvorili še Blaž Kos, direktor programov v sklopu Iniciative Start:up Slovenija, Boštjan Špetič, soustanovitelj uspešnega slovenskega podjetja Zemanta, in Jure Forstnerič, vodja laboratorija pri računalniški reviji Monitor.
Da ima Slovenija med mladimi podjetji velik potencial, je potrdil tudi direktor programov v sklopu Inicative Start:up Slovenija Blaž Kos: »Ob sodelovanju z Dellom smo dosegli vse zastavljene cilje – skupaj smo spodbudili mlade, ambiciozne in talentirane posameznike ter podjetniške skupine k realizaciji svojih idej. Na to kaže najpomembnejše dejstvo, da smo prejeli 30 prijav z inovativnimi podjetniškimi rešitvami. Slovenija ima odlične strokovnjake z naravoslovnim in tehničnim znanjem, ki ustvarjajo proizvode z visoko dodano vrednostjo. Ključno in nujno je spodbuditi te ljudi k razvoju start-upov, ki odpirajo nova delovna mesta in ustvarjajo gospodarsko dinamiko in rast.«
Natečaji za mlada in še neuveljavljena podjetja lahko služijo kot pomemben preskok k prepoznavnosti, zato so zelo dobrodošla tudi v Sloveniji, je mnenja soustanovitelj uspešnega slovenskega podjetja Zemanta, Boštjan Špetič: »Tovrstni natečaji so odlična priložnost za mlade podjetnike, da se prvič pokažejo javnosti in nekateri to tudi odlično izkoristijo za lasten zagon. Predstavljeni start upi so bili presenetljivo raznoliki - tako po vsebini kot po zrelosti, zmagovalec pa je izstopal predvsem zaradi globalne naravnanosti ideje. Start up podjetja v Sloveniji bi se predvsem morala ogniti kandidaturam za državne in evropske subvencije, ker jih to usmeri stran od strank in k birokratom.«
Start up podjetja so tista, ki tudi ob sodobni krizi upajo tvegati meni vodja laboratorija pri reviji Monitor Jure Forstnerič: »Start-up podjetja, torej majhna in mlada podjetja, predstavljajo ogromen potencial. Ker si taka podjetja upajo tvegati, so lahko bolj fleksibilna in bolj agresivna. Ustanoviteljem pa poleg možnosti zaslužka prinesejo še ogromno uporabnega znanja in izkušenj. Tovrstno podjetniško dejavnost je potrebno in koristno podpirati, saj tudi start upi, ki morda ne uspejo, prinesejo veliko koristi. Zmagovalno podjetje ponuja dobro razmerje med dodano vrednostjo, tehnično izvedbo in tržno viabilnostjo.«
www.dell.com