Ustvarjalnik že prejema investicije iz tujine za širitev delovanja na tuje
07.11.2016
Slovenski podjetniški peskovnik Ustvarjalnik, ki organizira podjetniške krožke na 52 šolah po vsej državi, svoje delovanje širi v tujino. Po odmevnem sprejemu med deset najbolj perspektivnih družbenokoristnih iniciativ na svetu - Unreasonable Institute - zdaj njihova ekipa začenja zbirati investicije za širitev dobre prakse po vsem svetu.
Slovenski podjetniški peskovnik Ustvarjalnik, ki organizira podjetniške krožke na 52 šolah po vsej državi, svoje delovanje širi v tujino. Po odmevnem sprejemu med deset najbolj perspektivnih družbenokoristnih iniciativ na svetu - Unreasonable Institute - zdaj njihova ekipa začenja zbirati investicije za širitev dobre prakse po vsem svetu. Prvi rezultati so se že pokazali, saj je med prvimi z donacijo Ustvarjalnik podprl znani filantrop, ustanovitelj sklada za financiranje socialnih podjetij, Bob Patillo.
Ustvarjalnik bo to poletje sodeloval v pospeševalniškem programu Unreasonable Institute, v okviru katerega bo dva meseca imel dostop do največjih strokovnjakov s področja socialnega podjetništva ter filantropov in investitorjev. Pretekli udeleženci programa, v katerega je povabljenih manj kot odstotek prijavljenih organizacij, so v povprečju pridobili 650.000 $ investicijskih sredstev za širitev njihovega delovanja.
Da bi se lahko ustvarjalnikova ekipa udeležila Unreasonable Instituta, zbira sredstva prek platforme za mikrofinanciranje - Unreasonable Marketplace (http://marketplace.unreasonableinstitute.org/). Do 17.3. morajo zbrati 15.500 $, zaenkrat pa se bližajo polovici sredstev.
Za pomoč pri kampanji se zato obračajo na slovensko in tujo javnost, predvsem pa na predstavnike medijev, za katere si želijo, da razširijo glas o njihovemu delovanju in pozovejo svoje bralce k podpori. Vodja Ustvarjalnika, Matija Goljar, poziva: "Slovenski podjetniki, vidni predstavniki domače startup skupnosti, novinarji in vsi posamezniki, ki uporabljajo socialne medije, so v preteklih letih bistveno pripomogli k uspehu slovenskih kampanj na Kickstarterju in drugih platformah za mikrofinanciranje, s tem ko so delili glas o njih. Upamo, da bodo tudi tokrat podprli ekipo mladih, ki se trudimo svetu ponuditi naše znanje in delo." Ustvarjalci verjamejo, da je širitev v tujino velika priložnost za slovenske srednješolce, ki obiskujejo podjetniške krožke, saj bodo tako dobili dostop do vrstnikov iz tujine. To jim lahko na njihovi podjetniški poti samo koristi.
Ustvarjalnik je sicer ta konec tedna izjemno uspešno izpeljal svoj največji projekt leta: podjetniški vikend Startup Days, na katerem je 214 mladih predstavilo 23 novih startupov. Ustvarjalnikova družina mladih podjetij se tako lahko pohvali z že 38 dijaškimi startupi, ki so v zadnjih letih osvojili 8 nagrad na mednarodnih podjetniških dogodkih (brez kakršnekoli starostne omejitve), dva od njih pa sta celo pridobila semensko investicijo. Nihče od mladih, ki sodelujejo v ekipah, ni starejši od 19 let. Nekaj najuspešnejših zgodb:
• MONITIO, zapestnica, ki z vibracijo starostnika opozarja na uro, ko je potrebno vzeti zdravilo. S tem rešujejo pereč problem pozabljanja na jemanje zdravil.
• Wivu, mobilna aplikacija in socialno omrežje, ki vsakodnevno uporabnikom postavi fotografski izziv, nato pa omogoča z glasovanjem izbiro zmagovalca.
• EtnoART, spletna trgovina, ki so jo ustvarili mladi za prodajo izdelkov domače obrti izpod rok upokojencev. Namenjena je promociji slovenske tradicije in izboljšanju socialnega položaja upokojencev.
"Prizadevamo si, da bo takšnih uspešnih mladih zgodb še več, zato upamo na čimvečjo podporo naši kampanji," dodaja vodja programov Ustvarjalnika, Gorazd Prah. S tem bomo naredili ključen korak v boju proti visoki brezposelnosti med mladimi pri nas.