Visoki tlak, natančnost in strast do trajnostne mobilnosti
07.11.2016
Z znanjem o plastiki, ki ga imajo v družbi KraussMaffei, se zunanji deli električnih avtomobilov, kot je BMW i3, lahko izdelujejo iz termoplastov, sestavni deli vozila pa iz plastike, ojačane z vlakni. Električni avtomobili porabijo manj goriva in imajo manj škodljivih izpustov, zaradi česar so prijaznejši do okolja.
Z znanjem o plastiki, ki ga imajo v družbi KraussMaffei, se zunanji deli električnih avtomobilov, kot je BMW i3, lahko izdelujejo iz termoplastov, sestavni deli vozila pa iz plastike, ojačane z vlakni. Električni avtomobili porabijo manj goriva in imajo manj škodljivih izpustov, zaradi česar so prijaznejši do okolja. Te prednosti je mogoče doseči le z alternativnim pogonom zelo težke električne baterije, ki jo je treba izravnati z lahko karoserijo vozila. Družba KraussMaffei pomaga pri predelavi plastike, ojačane s karbonskimi vlakni, ki bo prvič uporabljena v serijski proizvodnji. Ponudi lahko stroje za injekcijsko in reakcijsko brizganje vrhunske kakovosti ter poznavanje procesa HP-RTM.
Termoplastični okvir vozila BMW i3 se izdeluje na strojih KraussMaffei z zapiralnimi silami 4000 ton. Zunanji okvir vrat in njegov spodnji del se izbrizgata v enem koraku ter se ob obratu vrtljivih plošč združita, nato pa povežeta s tretjim plastičnim delom. Združevanje delovnih postopkov pripomore k visoki dimenzijski natančnosti brizganih kosov. Poleg bočnih plošč in zadnjega odbijača se na strojih za injekcijsko brizganje KraussMaffei izdeluje tudi pokrov avtomobila.
Pri izdelavi vozila sodeluje tudi oddelek za reakcijsko brizganje, ki je BMW-jeva obrata v Leipzigu in Landshutu opremil z 20 stroji za visokotlačno brizgalno prešanje umetne smole (HP-RTM), na katerih se izdelujejo podporni deli vozila, na primer stranski okvir. Visokotlačno brizganje omogoča dobro vlaženje vlaken.
Da bi iz epoksi matrice lahko serijsko izdelovali dele, ojačane z vlakni, je KraussMaffei izpopolnil postopek HP-RTM in ga prilagodil serijski proizvodnji. Samočistilna in visokotlačna mešalna glava tako vbrizga smolo v gnezdo in prepoji vlakna, ki so pod visokim tlakom. Ob primernem času trajanja postopka in ustreznih temperaturah se smola in trdilec dobro povežeta, kos pa tako postane trden in lahek. Avtomatizacija je čas ciklov skrajšala s 24 ur na nekaj minut, postopek pa se lahko uporablja tudi pri poliuretanski matrici, pri kateri so temperature predelave nižje.
KraussMaffei je pri projektu sodeloval s strokovnjaki iz BMW-ja in drugimi partnerji na področju kompresijskega brizganja, orodjarstva, ravnanja z materiali in avtomatizacije. Tako je pridobil tudi veliko izkušenj in konkurenčno prednost na področju izdelave električnih avtomobilov.
www.kraussmaffei.com