WATTsUP, novo dvosedežno električno vadbeno letalo je poletelo
07.11.2016
Ob praznovanju 25. obletnice obstoja bo podjetje Pipistrel premierno predstavilo inovativen koncept šolskega dvosedežnega električnega letala WATTsUP na letalski prireditvi »Salon de Blois« v Franciji od 30. do 31. avgusta 2014.
Ob praznovanju 25. obletnice obstoja bo podjetje Pipistrel premierno predstavilo inovativen koncept šolskega dvosedežnega električnega letala WATTsUP na letalski prireditvi »Salon de Blois« v Franciji od 30. do 31. avgusta 2014.
Model WATTsUP, ki predstavlja naslednjo generacijo Pipistrelovih električnih letal, je bil razvit v sodelovanju s podjetjem Siemens AG, ki je zagotovilo glavne komponente električnega pogona. Prav vsak posamezen element letala je bil izpopolnjen z namenom, da bi bil lažji, bolj učinkovit in bolj zanesljiv. 85 kilovatov močan električni motor tehta le 14 kilogramov in je močnejši od priljubljenega Rotaxovega motorja 912, ki se sicer uporablja pri ultralahkih in lahkih športnih letalih.
17 kilovatih ur močan baterijski komplet je z novo generacijo Pipistrelove tehnologije upravljanja energije ter baterij zasnovan tako, da se lahko bodisi zamenja v nekaj minutah ali pa napolni v manj kot uri. V primeru odpovedi enega seta baterij ga popolnoma nadomesti drugi. Letalo je zasnovano na osnovi preizkušenih Pipistrelovih letal kakršnih nekaj sto leti po vsem svetu.
Zmogljivost dvosedežnega električnega vadbenega letala WATTsUP je prilagojena potrebam letalskih šol. Odlikujejo ga kratka vzletna razdalja, dviganje z več kot 5 metri na sekundo in zmožnost letenja najmanj eno uro z dodatno 30-minutno rezervo. Letalo WATTsUP je prilagojeno letenju v t.i. »šolskih krogih«, tako da se pri vsakokratnem spuščanju povrne 13% energije, kar povečuje trajanje letenja, poveča kot spuščanja in omogoča pristanke na kratke steze.
Ivo Boscarol, direktor podjetja Pipistrel, pravi: »Ob nenehni rasti stroškov goriva je nujno, da zmanjšamo stroške šolanja pilotov. Naša rešitev je prvo povsem električno vadbeno letalo! Tehnologija, ki smo jo razvili prav za to letalo, zniža začetne stroške poučevanja pilotov za kar 70% in letenje naredi bolj dostopno kot kdajkoli do sedaj. Omogoča šolanje na kratkih stezah brez emisij CO2 in brez hrupa, kar bo končno omogočilo šolanje tudi v urbanih okoljih, saj bo skoraj neslišno in nemoteče.
Letalo WATTsUP izpolnjuje Evropske kriterije ultralahkih letal in mednarodne tehnične kriterije lahkih športnih letal (LSA), kot tudi standarde za električne letalske pogone. Letalo je že pridobilo certifikat v Franciji. Pričakujemo, da mu bodo kmalu sledili certifikati drugih držav, zlasti ZDA. V ta namen smo pri upravi ameriškega letalstva (FAA) že zaprosili za dovoljenje za šolanje na njem v kategoriji lahkih športnih letal. (S-LSA). Letalo WATTsUP je naš peti projekt na področju električnega letalstva in drugi, ki se bo serijsko izdeloval ter prodajal«.
Frank Anton, izvršni podpredsednik sektorja za velike pogonske sisteme (Executive Vice President Traction Drives, Large Drives) pri podjetju Siemens AG: “Siemens razvija električne sisteme za letalske pogone z najvišjim razmerjem med močjo in težo. Samo z inovativnostjo lahko rešujemo težave z rastočimi stroški goriv, povečanimi zahtevami potnikov in poostrenimi okoljskimi omejitvami«, pravi Frank Anton, začetnik razvoja električnega letalstva pri podjetju Siemens. Novosti, ki smo jih uporabili pri letalu WATTsUP, bodo prispevale k temu, da bo letalstvo dolgoročno postalo bolj sprejemljivo. Ker lahko pri električnih pogonih lažje upravljamo z močjo, lahko pričakujemo, da bodo v prihodnosti tudi večja letala uporabljala električni pogon. Svet postaja električen, pa naj si bo to v zraku, na tleh ali v vodi«.
Podjetje Pipistrel bo pričelo letalo serijsko izdelovati leta 2015. Predvidena tržna cena brez DDV bo pod 100,000 EUR.
Slovenski proizvajalec lahkih letal Podjetje Pipistrel je bilo leta 2010 s strani EBA (združenje, ki podeljuje evropska poslovna priznanja) izbrano kot najbolj inovativno evropsko podjetje. Prvo Pipistrelovo letalo na električni pogon je poletelo leta 2007. Letalo Taurus Electro G2 prejelo Lindberghovo nagrado za najinovativnejše električno letalo, prvo štirisedežno električno letalo v zgodovini, Taurus G4 pa je prejelo nagrado za zmago na tekmovanju agencije NASA »Green Flight Challenge 2011«, vredno 1,3 mil. ameriških dolarjev. Več kot 1000 Pipistrelovih letal leti v več kot 70 državah sveta. Za več informacij obiščite www.pipistrel.si .
Podjetje Siemens s svojim industrijskim sektorjem (Erlangen, Nemčija) je vodilni svetovni dobavitelj inovativne in okolju prijazne avtomatizacije in pogonske tehnologije, industrijske programske opreme in storitev tehnološkega izvora. Področje delovanja sektorja pokriva celotno industrijsko vrednostno verigo, od oblikovanja proizvoda, tehnike in proizvodnje do storitev. Podjetje Siemens povečuje svojo produktivnost, učinkovitost in prilagodljivost v odnosu do strank s številnimi industrijskimi panogami. Z delovno silo podjetja – več kot 100,000 zaposlenimi – industrijski sektor zajema različne oddelke: industrijska avtomatizacija, pogonska tehnologija in center za pomoč strankam, pa tudi poslovno enoto kovinske industrije. Za več informacij obiščite njihovo spletno stran.