IRT 3000

vsebina

Slovenski poslovni klubi dobra opora slovenskemu gospodarstvu v tujini

07.11.2016

Pretekli teden je v Ljubljani v organizaciji Javne agencije SPIRIT Slovenija potekalo srečanje slovenskih poslovnih klubov v tujini, katerih aktivnosti tudi sofinancira in koordinira. Udeležili so se ga predstavniki 12 poslovnih klubov, ki so danes opravili preko 140 individualnih poslovnih svetovanj s slovenskimi podjetniki.

Pretekli teden je v Ljubljani v organizaciji Javne agencije SPIRIT Slovenija potekalo srečanje slovenskih poslovnih klubov v tujini, katerih aktivnosti tudi sofinancira in koordinira. Udeležili so se ga predstavniki 12 poslovnih klubov, ki so danes opravili preko 140 individualnih poslovnih svetovanj s slovenskimi podjetniki.

.Srecanje_predstavnikov_slovenskih_poslovnih_klubov_v_tujini.thumb-300x225.jpg

Pretekli teden je potekalo delovno srečanje predstavnikov poslovnih klubov, s predstavitvijo programa dela SPIRIT Slovenije na področju internacionalizacije in vlogo slovenskih poslovnih klubov v tujini. Kot je v svojem pozdravnem govoru poudaril mag. Matej Skočir, vodja sektorja za spodbujanje internacionalizacije in tujih neposrednih investicij na SPIRIT Slovenija, »ključna dejavnost poslovnih klubov ni le odpiranje vrat slovenskim podjetjem na tuje trge, temveč tudi privabljanje tujih investitorjev v Slovenijo.«

Mreži slovenskih poslovnih klubov v tujini, v koordinaciji SPIRIT Slovenija, se je letos na novo pridružilo Društvo in poslovni klub Triglav – Rysy na Poljskem, ki ga je predstavil nekdanji predsednik kluba, Marko Dolžan. »Glavni namen kluba, ki je bil ustanovljen leta 2007 in ima 30 članov, je iskanje in povezovanje skupnih interesov slovenskih in poljskih podjetij ter poglobitev bilateralnega sodelovanja med državama, klub pa si prizadeva tudi za razvoj slovenskih podjetij, ki že delujejo na Poljskem. Med cilji so tudi organizacija strokovnih srečanj, seznanjanje poljske javnosti o slovenskem poslovnem okolju in obratno,« je poudaril. Sam slovenskim podjetjem zelo priporoča vstop na poljski trg, saj ta velja za 6. največje gospodarstvo v EU in po njegovih besedah že od leta 1991 beleži pozitivno gospodarsko rast, ponaša pa se tudi s stabilno politično situacijo. Kot najboljši način vstopa na ta trg, ki po podatkih UNCTAD letos velja za trinajsto najbolj privlačno naložbeno destinacijo na svetu, svetuje združitve in prevzeme poljskih podjetij.

.Pogovori_s_slovenskimi_podjetniki.thumb-300x225.jpg

Luksemburško-slovenski poslovni klub, ki je bil ustanovljen leta 2012 ni osredotočen zgolj na Luksemburg, temveč širše, na celoten Beneluks, ki predstavlja 58 % bruto domačega proizvoda vseh članic EU, sta povedala Iztok Petek, predsednik in Nataša Zajec, izvršna direktorica kluba. »Prizadevali smo si vzpostaviti partnersko sodelovanje z različnimi institucijami in organizacijami v Luksemburgu, ki lahko ponudijo pomoč slovenskim podjetjem. Tako smo denimo uradni partner Luksemburške gospodarske zbornice, kar je naša velika prednost, saj nam omogoča dostop do njihovih članov in informacij o trgu. Država je osredotočena na spodbujanje start upov in podjetij po posameznih sektorjih, ima pa tudi močan avtomobilski grozd,« sta dodala. Naslednje leto bo Luksemburg predsedoval EU, kar je velika priložnost za povečanje prepoznavnosti Slovenije na tem trgu, zato bo klub pospešeno izvajal vrsto aktivnosti v tej smeri.

»SPIRIT Slovenija v Ruski federaciji sofinancira delovanje treh poslovnih klubov, ki pa si medsebojno niso konkurenčni, saj delujejo v različnih regijah,« je dejala Anastasia Sheina, izvršna direktorica Rusko – slovenskega poslovnega kluba v Tolyattyju. Klub je bil ustanovljen leta 2011, da bi spodbudil gospodarsko in kulturno izmenjavo med Samarsko regijo in Slovenijo. Trenutno ima 60 članov, v letu 2013 so v primerjavi z letom prej zabeležili porast članstva za kar 46 %. Delujejo predvsem na vzpostavljanju povezav med obema deželama na področju avtomobilske industrije, energetike, gradbeništva, prometa in turizma. »Rusija predstavlja velik trg z veliko priložnostmi, a je specifičen, zahteven, z veliko birokracije, na njem je prisotna tudi korupcija, zato je treba biti pri vstopu nanj previden in se za pomoč obrniti na prava vrata. Po naših opažanjih slovenska in ruska podjetja, ki sodelujejo na skupnih projektih, kljub sankcijam delujejo naprej, projekti, ki so se zaradi tega ustavili, pa se bodo v prihodnje gotovo nadaljevali,” je poudarila.

Današnji dan je minil v znamenju individualnih poslovnih pogovorov predstavnikov slovenskih klubov s slovenskimi podjetji. Interes za svetovanje je bil izjemen, opravljenih je bilo preko 140 poslovnih svetovanj.

Marina Einspieler - Siegert, predstavnica slovenskega poslovnega kluba v Celovcu, pozdravlja organizacijo tokratnega dogodka in številčno udeležbo slovenskih podjetij. Pri slovenskih podjetjih opaža napredek: »Današnji sogovorniki so se na razgovore zelo dobro pripravili, dobro so preučili avstrijski trg, imajo vsaj delno pripravljene načrte vstopa na avstrijski trg in jasno opredeljene cilje. S kakovostnimi proizvodi in storitvami imajo na avstrijskem trgu tudi velik potencial.«

»Vesel sem, da sem se danes srečal s predstavniki poslovnih klubov, ki imajo ogromno izkušenj s posameznega trga. Pridobil sem veliko koristnih informacij, ki nam bodo pomagale pri pripravi naše izvozne strategije in izvajanju mednarodnih poslovnih aktivnosti. S predstavniki poslovnih klubov bomo zagotovo ostali v stiku, sicer pa je od samih podjetij odvisno, kako te poslovne stike in pridobljene informacije konkretizirajo v obliki poslov«, je koristnost današnjih individualnih pogovor povzel Boštjan Papič iz podjetja Lipnik d. o. o.

Predstavniki slovenskih poslovnih klubov v tujini slovenska podjetja pozivajo, naj se dobro pripravijo za vstop na tuji trg, vstopa naj se ne lotevajo spontano, po naključju, naj ne podcenjujejo pomembnost priprave izvoznega načrta ter stroškov vstopa na posamezno tržišče. Pred vstopom naj temeljito analizirajo trg, ponudbo in povpraševanje ter konkurenco.


Slovenska gospodarska zveza (Celovec, Avstrija)
Poslovni klub slovensko-hrvaških gospodarstvenikov (Zagreb, Hrvaška)
Slovensko deželno gospodarsko združenje (Trst, Italija)
Luksemburško-slovenski poslovni klub (Wasserbillig, Luksemburg)
Združenje slovensko - madžarskih poslovnežev (Budimpešta, Madžarska)
Slovensko - makedonski poslovni klub (Skopje, Makedonija)
Društvo in poslovni klub Triglav - Rysy (Lodž, Poljska)
'Triglav – Carpati' Slovensko - romunski poslovni klub (Bukarešta, Romunija)
Rusko - slovenski poslovni klub (Tolyatty, Ruska federacija)
Slovenački poslovni klub Beograd (Beograd, Srbija)
Slovensko – ukrajinsko združenje poslovnežev (Harkov, Ukrajina)
Slovenski poslovni klub v ZDA 'BoundBreaker' (Palo Alto, ZDA)
Slovensko-ruski poslovni klub (Moskva, Ruska federacija)
Regionalno združenje izvoznikov in uvoznikov o razvoju zunanje gospodarske dejavnosti (Ulyanovsk, Ruska federacija)
Izraelsko - slovenska gospodarska zbornica (Tev Aviv, Izrael)
Slovensko ameriški poslovni klub (Cleveland, ZDA)

Slovenski poslovni klubi praviloma združujejo predstavnike izkušenih slovenskih podjetij, ki že vrsto let aktivno delujejo na tujih trgih ter s svojimi izkušnjami in odličnim poznavanjem poslovnega okolja predstavljajo pomemben vir informacij za slovenska podjetja, ki želijo širiti poslovanje v tujino. Izvajajo številne aktivnosti v pomoč slovenskim podjetjem pri poslovanju na tujih trgih: zagotavljajo poslovne informacije s trga, na katerem delujejo, podjetjem svetujejo pri vstopu in poslovanju na trgu, pomagajo pri iskanju potencialnih poslovnih partnerjev ter pripravljajo poslovne dogodke in bilateralna poslovna srečanja. S široko mrežo kontaktov pomagajo pri navezovanju stikov s podjetji ter lokalnimi in vladnimi institucijami v državi, omogočajo prenos izkušenj in znanja med člani kluba ter tako spodbujajo učinkovitejše poslovanje slovenskih podjetij v tujini.

Link...

.

ar©tur 2021