IRT 3000

vsebina

Hrvaški investitor z uspešnico na platformi Seedrs

07.11.2016

Cilj kampanje je bil investicijski kapital v višini 200 tisoč funtov oziroma nekaj več kot 285 tisoč evrov v zameno za 7,96-odstotni delež. Tržna vrednost podjetja, poročajo hrvaški mediji, je ocenjena na 24 milijonov kun.

Cilj kampanje je bil investicijski kapital v višini 200 tisoč funtov oziroma nekaj več kot 285 tisoč evrov v zameno za 7,96-odstotni delež. Tržna vrednost podjetja, poročajo hrvaški mediji, je ocenjena na 24 milijonov kun.

.image_mini.thumb-300x150.jpg


Trillenium je v začetku letošnjega leta dobil prvega investitorja, britansko spletno trgovino ASOS, sledila je selitev prostorov v London. A do investicije je minilo kar nekaj sestankov – kot opisuje v objavi na LinkedInu, je imel z britanskimi poslovnimi angeli kar nekaj sestankov, vendar nihče ni želel investirati v Trillium. »Žalostno, a resnično,« je zapisal ob tem. Meni, da večina ne razume trga, da so precej bolj osredotočeni na številke, na primer prihodke in dobiček. Če vam vaš projekt že prinaša denar, boste potrebni denar morda našli ravno v Veliki Britaniji, dodaja. Če pa je vaš startup tako kot Trillenium, usmerjen v VR 3D področje, iščite raje v ZDA.

Trillenium je platforma za nakupovanje v 3D okolju. Kot poroča Netokracija, mu je pri dosegi cilja pomagal vložek v višini 5 tisoč funtov za potrebe Facebook oglasov in 1200 poslanih elektronskih sporočil. Pisali so bloge, klicali novinarje, veliko tvitali ter hodili na različne prezentacije.

»Prepričan sem, da bo to najuspešnejša hrvaška množična kampanja,« je Prpić pred dnevi zapisal na svojem Facebook profilu, obenem pa vse potencialne investitorje pozval, da vložijo v njegov projekt. In ni se motil: Trillium je postala najbolj uspešna množična kampanja na Hrvaškem. Kot je v eni od objav na Facebooku zapisal, pa je prepričan, da bodo njegov uspeh kmalu prekosile druge ekipe. »To je najboljši način financiranja startupov in upam, da se bodo po naši kampanji pojavile še na stotine podobnih, enako uspešnih, in upam da, uspešnejših,« je še dodal.


Prepričan je, da je k uspehu botrovalo kar nekaj dejavnikov. V objavi na LinkedInu svetuje, da začnete s pripravami vsaj tri mesece pred uradnim začetkom kampanje. Osredotočite se na pripravo natančnega poslovnega modela, kakovostnega videa in fotografij, načrtujte svoje dnevne nadgradnje in prisotnost na družbenih omrežjih. Pišite blog. Najpomembnejši del v predpripravljalni fazi je priprava seznama kontaktov, ki lahko investirajo vsaj 30 odstotkov vaše kampanje in da imate na voljo od 15 do 20 odstotkov vaših financ.

Koga kontaktirati in kdaj?

Svetuje, da skopirate vse kontakte v Excellovo tabelo in jih razdelite v 5 ali 6 skupin. Najpomembnejšo skupino predstavljajo vaši najbližji prijatelji, ki imajo dovolj denarja za investiranje. Obvestite jih pred začetkom kampanje, da se pripravijo nanjo. Potem ko se kampanja začne, kontaktirajte še preostale kontakte iz svojega seznama. Zelo pomembno je, pravi, da vsakemu pošljete osebni mail. Ne pošiljajte masovnih elektronskih sporočil.

Kdo bo investiral v vaše podjetje?

Prpić izpostavlja tudi, da so britanski in evropski investitorji bolj naklonjeni investiranju v stabilne startupe, katerih ideja se lahko lansira takoj, manj pa so naklonjeni idejam, ki bodo postale zanimive šele čez nekaj let.

Polovico zneska »zlobirajte« še pred začetkom kampanje

Osredotočite se tudi na ustvarjanje dobre zgodbe, dobre ekipe in če je možno, dobrega poslovnega partnerja. Potrebujete medije? Ne skrbite, pravi. V večini primerov, vas bodo oni poiskali. Poskusite najti lokalne medije, katerih bralci bodo zainteresirani za vaš projekt. Prav tako odsvetuje plačilo PR člankov – namesto tega vaš denar raje namenite nakupu letalske karte, ki vas bo pripeljala do sestanka z osebo, ki vam lahko pomaga pri poslu. Kot pravi Prpić, ostane vam le še, da zavihate rokave, se dobro pripravite in že v času priprav poskrbite, da boste polovico zneska že »zlobirali« pri potencialnih investitorjih.

Ne gre za preprost proces, dodaja. Za vami bo veliko neprespanih noči in nekaj stresnih mesecev, a rezultat bo poplačal vse. Njemu in ekipi se je deloma že prvi dan kampanje, ko se je kampanja znašla v posebni kategoriji platforme.

215 tisoč funtov bo njegovi ekipi omogočil razvoj MVP-ja, različico novega produkta, ki bo med drugim ekipi omogočila pridobitev informacij in odzivov, izkušenj glede produkta. MVP, pričakujejo, bo nared do konca leta.

Kdo so investitorji?

Podjetje se, kot rečeno, nahaja v Veliki Britaniji, največ investitorjev pa prihaja, zanimivo, iz Hrvaške. Kot poroča spletni medij Zimo, je največ, 50 tisoč funtov investiral prav Prpić, sledijo Nikola Serdar z 20 tisoč funti, podjetje Aguatera s 17.400 funti, srbski High Tech Engineering Center z 10 tisoč funti, Davor Štetner s 7 tisoč funtov, Hrvoje Kraljević s 5 tisoč funti, Joh Ryan z 2.100 funti, Stephen Ashurst s 3 tisoč funti, Dejan Grbić je investiral 1.500 funtov, deseto mesto pa so si razdelili Mihovil Barančić, Damir Kaludjer in Damir Mujić. Investirali so 1.100 funtov.

ar©tur 2021