IRT 3000

vsebina

Prihodnost upravljanja voznih parkov so pametne flote

07.11.2016

“Prihodnost se začenja danes,” je v svoji predstavitvi izpostavil Raz Peleg, regionalni direktor prodaje v izraelskem podjetju Mobileye. S tem je poudaril pomen novih tehnologij, ki bodo oblikovale prihodnje smernice razvoja telematskih rešitev ter zagotavljale večjo varnost v prometu ter pametne flote.

“Prihodnost se začenja danes,” je v svoji predstavitvi izpostavil Raz Peleg, regionalni direktor prodaje v izraelskem podjetju Mobileye. S tem je poudaril pomen novih tehnologij, ki bodo oblikovale prihodnje smernice razvoja telematskih rešitev ter zagotavljale večjo varnost v prometu ter pametne flote.

.Photo_1_Audience.thumb-300x200.jpg


Pametne flote gospodarskih vozil so bile osrednja tema pete mednarodne konference Telematics Conference SEEurope, ki je v začetku oktobra potekala v bolgarski prestolnici Sofiji. Dogodek, ki se ga je udeležilo več kot 120 predstavnikov iz 24 držav, je namenjen sektorju telematike na področju upravljanja voznih parkov.


Poigritev kot ključ do uspeha

“Ponudniki telematskih rešitev morajo pri razvoju svojih rešitev upoštevati tudi voznike tovornih vozil in jim omogočiti enostaven in prijazen uporabniški vmesnik,” je na uvodni okrogli mizi povedal Rok Peternel iz podjetja HP Commerce, ki pri vsakodnevnem delu uporablja telematskske rešitve pri razporejanju vozil na terenu. ”Vozniki potrebujejo poigritev,” sta se s Peternelom strinjala tudi Jonathan Dolby, vodja marketinga v podjetju Microlise in Antoine Mathiaud, direktor razvoja poslovanja in marketinga v podjetju Astrata Europe.

Nove tehnologije na pohodu

“Spremembe so hitre kot še nikoli,” je zatrdil Raz Peleg, regionalni direktor prodaje v podjetju Mobileye. To, o čemer smo včeraj morda zgolj razmišljali, je danes realnost in bo jutri nujnost. Peleg je poudaril nove smernice, ki so že danes del telematike, a bodo v prihodnosti imele še pomembnejšo vlogo: ADAS tehnologije in avtonomna vozila, skrb za okolje in prehod v nizkoogljično družbo, urbanizacija in urejena pametna mesta ter povezanost na vsakem koraku. Ob tem pa je Peleg zaključil, da bodo ravno povezana vozila predstavljala pomemben del interneta stvari (IoT).

Številne spremembe v telematiki se obetajo tudi na ravni strategije ponudnikov telematskih rešitev. Antanas Segzda, namestnik generalnega direktorja za raziskave in razvoj v podjetju Teltonika in moderator delavnice na konferenci, je spodbudil udeležence k razmišljanju o strategiji njihovega podjetja. Na vprašanje ”ali je prihodnost v usmeritvi na eno rešitev oziroma proizvod ali je bolje, da podjetja sledijo strategiji diverzifikacije in na trgu ponudijo različne rešitve,” ni bilo slišati enoznačnega odgovora. Izbor strategije je namreč vedno odvisen (vsaj od) faze, v kateri je podjetje, zrelosti trga, konkurence, velikosti podjetja, cen, ipd, so bili zaključki ob koncu diskusije.

Za rast in razvoj celotne panoge je ključno tudi to, da ponudniki telematskih rešitev razumejo svoje stranke, je v svoji predstavitvi poudaril Ingo de Schrijver, regionalni vodja prodaje in operative za Severno, Srednjo in Vzhodno Evropo pri podjetju Transics. Potrebno je vključiti vse nivoje uporabnikov v transportni industriji, torej tako lastnike voznih parkov, upravljavce voznih parkov kot tudi voznike.


Veliki podatki v telematiki

Danes nas obkrožajo milijarde senzorjev, ki avtomatsko zajemajo ogromne količine podatkov, ki pa velikokrat ostanejo neobdelani in zato neuporabljeni. “80 odstotkov teh podatkov je nestrukturiranih, pri čemer dosedanji sistemi baz podatkov ne omogočajo njihovega shranjevanja, obdelave niti analiz,” je udeležence delavnice opozoril Jan Cools, direktor podjetja Be-Mobile. Zato potrebujemo nove načine in platforme za analizo podatkov, ki zajemajo različne formate in vrste surovih podatkov ter nam z njihovo obdelavo in analizo omogočajo nadaljnjo uporabo za potrebe poslovnega odločanja. Tudi Gregor Lončar iz podjetja IBM je predstavil rešitve podjetja, ki podpirajo poslovne odločitve upravljavcev voznih parkov, transportnih podjetij in ponudnikov telematskih rešitev. Namreč šele obdelani podatki imajo dodano vrednost tudi za uporabnika.

Prehod od povezanih do pametnih voznih parkov

Dogodek v Sofiji se je zaključil z okroglo mizo o pametnih flotah v JV Evropi, ki jo je moderirala direktorica Telematics Conference Alenka Bezjak Mlakar, na njej pa so sodelovali Dragomir Bojkov iz bolgarskega podjetja Icom, Marko Javornik iz slovenskega podjetja Comtrade ter Antanas Segzda iz litovskega podjetja Teltonika. Gostje so se strinjali, da so flote (gospodarskih vozil) v regiji že pametne, vendar pa bo potrebnega še veliko dela za uspešen prehod od povezanih vozil do pametnih flot, ki bodo podpirale ne le delovne procese in avtomatsko zajemanje podatkov, temveč tudi poslovne procese ter pomembne odločitve v podjetjih. Bezjak Mlakarjeva je še sklenila uradni del dogodka in vse udeležence povabila na šesto regionalno Telematics Conference SEEurope, ki jo bodo priredili 29. septembra 2016 v madžarski prestolnici Budimpešti. Obenem je goste povabila še na mednarodno prireditev Telematics Conference Middle East & Africa, ki bo 2. in 3. marca 2016 že drugo leto zapored potekala v Dubaju.
Startupi s področja telematike so se predstavili pred industrijo

Na predvečer osrednjega dogodka je potekala posebna prireditev Telematics Startup, ki je bila namenjena povezovanju mladih podjetij s področja telematike z že uspešnimi podjetji in investitorji. 4 podjetniki so poskušali v 5-minutnih predstavitvah prepričati industrijo, da obstaja povpraševanje po njihovih rešitvah in da razvijajo tisto, kar telematika (in kupci) v tem trenutku potrebujejo. Nedvoumne odzive so mladim podjetjem na dogodku podali tudi gostje panela. Max Gurvits (CCC Startup) in Stephane Gantchev (LAUNCHub) sta kratke predstavitve komentirala kot predstavnika podpornega podjetniškega okolja in investitorjev, medtem ko je Oliver Albu iz romunskega podjetja SafeFleet podjetnikom orisal ovire in priložnosti kot jih vidi industrija.

ar©tur 2021