Pri avtomatiziranih vozilih občutek intuitivnosti prihaja iz Boschevega oblaka
01.08.2018
Haptični občutek pri vožnji je nekaj, česar ne smemo podcenjevati. V kakšnem stanju je cesta, kako dobro prijemajo pnevmatike? Imeti ali razviti občutek za to lahko voznikom pomaga ustrezno in varno obvladovati vozila. Avtomobilski dirkači to poimenujejo – občutek intuitivnosti. S tem mislijo na stik med hlačami in voznikovim sedežem, kar jim omogoča, da občutijo stanje na površini ceste. Avtomatska vozila ravno tako nujno potrebujejo informacije o razmerah na cesti. Na žalost pa nimajo občutka za take razmere – oziroma ga do zdaj niso imela. Bosch je razvil sistem, ki avtomatiziranim vozilom daje občutek intuitivnosti. "Mokre ceste, sneg, led – z našimi storitvami napovedi razmer v cestnem prometu opozarjamo na nevarnosti, preden se lahko razvijejo kritične situacije. Tu nam pomagajo vremenski podatki, ki nam jih posreduje naš partner Foreca. To pomeni, da bo avtomatizirano vozilo natančno vedelo, kje lahko vozi samostojno in kako", pravi član upravnega odbora Bosch, dr. Dirk Hoheisel.
Foreca je eden vodilnih svetovnih ponudnikov vremenskih informacij z dvema desetletjema izkušenj pri napovedovanju vremenskih razmer v cestnem prometu. "Združevanje strokovnega znanja Forece in Boscha bo pripeljalo do nove dobe napovedovanja razmer v cestnem prometu. Za razliko od vremenskih napovedi v medijih Boscheve storitve o razmerah v cestnem prometu upoštevajo več mogočih scenarijev napovedi,« pravi Petri Marjava, direktor prodaje pri Foreci. Storitve o razmerah v cestnem prometu povečujejo varnost in lahkotnost vožnje. Poleg tega se poveča razpoložljivost avtomatiziranih funkcij vožnje. Paket Boschevih storitev se bo začel izvajati po vsem svetu leta 2020, sprva na podlagi vremenskih podatkov. Ker se na cestah pojavlja vse več povezanih avtomobilov, se bo storitev dopolnjevala s podatki o vozilih.
Avtomatska vozila pravočasno prilagodijo svojo hitrost
Do visoko avtomatizirane stopnje SAE 4 je odločitev, ali lahko avtomobil sam prevzame vožnjo, odvisen od dejavnikov, kot so vrsta ceste, hitrost in okoljske razmere. V prihodnjih avtomatiziranih vozilih pa bo ta temeljila tudi na storitvah napovedi razmer v cestnem prometu, ki jih zagotavlja Bosch. Zaradi njihove pomoči bo avtomatizirano vozilo pravočasno vedelo, kakšne okoljske razmere se lahko pričakuje. To pomeni, da bo vozilo imelo dovolj časa za prilagoditev svojega načina vožnje, namesto da bi moralo vozniku predati vožnjo ob prvem znaku najmanjših slabih cestnih razmer. Če bo vozilo pot vodila skozi deževno območje, bo to svojo hitrost vnaprej prilagodilo na raven, ki izključuje kakršno koli nevarnost akvaplaninga in omogoča, da se vozilo kadar koli varno ustavi. Ne glede na stopnjo avtomatizacije SAE je rezultat varna vožnja, ki je obenem tudi lahkotna in udobna.
Samodejna vožnja, kadar koli in kjer koli je to mogoče
Bosch se pri svojih storitvah napovedi razmer v cestnem prometu opira na večfazni koncept. Do načrtovanega zagona leta 2020 ne moremo pričakovati, da bo na cestah obstajal dovolj velik delež povezanih vozil. Bosch namreč ocenjuje, da bi bilo potrebnih približno 20 milijonov povezanih avtomobilov, da bi pokrili približno 80.000 kilometrov avtoceste samo v Evropi. Vremenske napovedi na cestah bodo zato na začetku edini zanesljivi vir informacij za izdelavo zanesljivih zaključkov o razmerah na cestah, zlasti na podeželskih območjih, kjer je manjši delež prometa. Bosch bo stalno posodobljene vremenske podatke o razmerah na cestah, ki jih potrebuje, pridobival od Forece. Boschev temeljiti pregled več vodilnih ponudnikov je namreč pokazal, da so finski vremenski strokovnjaki najnatančnejši ponudniki vremenskih podatkov na cestah na svetovni ravni. Natančneje se nevarne razmere lahko predvidijo in lokalizirajo, lažje bo ohranjati razpoložljivost avtomatiziranih funkcij vožnje do maksimuma. Zaradi svetovne merilne flote in metod strojnega učenja sta Bosch in Foreca skupaj zmožna optimizirati varnost in razpoložljivost cestno-vremenskih modelov. Tako sta družbi dosegli varnostni standard, ki bo potreben za življenjsko pomembne sisteme, kot je avtomatizirana vožnja.
Intervencije ESP omogočajo določanje koeficienta trenja
Ko bo na cestah zadostno število povezanih vozil, bo Bosch dopolnil svoje storitve napovedi razmer v cestnem prometu s podatki o vozilih. Ti podatki bodo vsebovali informacije, shranjene na CAN-vodilu, osrednjem podatkovnem omrežju vozila, kot so temperatura, merjena znotraj in zunaj vozila, ter ali so brisalci vetrobranskega stekla v uporabi. Zaradi povezljivosti ti podatki ne bodo ostali neuporabljeni v vozilu, temveč se bodo preko zadnjega strežnika zadevnega avtomobilskega proizvajalca znašli v Boschovem oblaku. Poleg tega bo Bosch ovrednotil redne posege protizdrsnega sistema ESP. Z uporabo matematičnih metod lahko inženirji izmerijo koeficient trenja površine cest na vsakem posameznem kolesu, pa tudi status vsakega kolesa. Ko so vsi ti podatki združeni in inteligentno ovrednoteni, je rezultat paket pametnih Boschevih storitev – in prijeten občutek, da ste v varnih rokah.