Z ozaveščanjem slovenskih dosežkov dijaki krepijo generacijsko samozavest
24.10.2018
S celodnevnim dogodkom Mediatlon 2018 se je v torek zaključil 11-dnevni projekt 'Slovenski kvizum za dvig samozavesti'. Na zaključni prireditvi je 35 dijakov iz različnih slovenskih poklicnih šol in gimnazij v prostorih Telekoma Slovenije razvijalo vsebine za spletno aplikacijo Slovenski kvizum, ki so bile povezane z dosežki slovenskih podjetij in inovatorjev. Z njimi so prepričevali finsko znanstvenico, naj se zaposli v Sloveniji.
Projekt 'Slovenski kvizum za dvig samozavesti' je potekal v sklopu Središča karierne orientacije Zahod (SKOZ) pod okriljem Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport. Cilj platforme, ki povezuje 11 šol in 24 aktivnosti, je vzpostaviti delujoč model karierne orientacije nadarjenih dijakov in sodelujočo mrežo šol, ki s projekti spodbuja najbolj nadarjene dijake.
Mladi razvijajo svoj podjetniški potencial
»Slovenci smo narod inženirjev, inovatorjev in pionirjev – samo svet tega še ne ve!« je bila iztočnica današnjega dogodka, pri katerem so kot orodje za razvoj dijaki uporabili digitalni kviz Slovenski kvizum, ki je zaživel 7. januarja 2018 in v prej kot pol leta dosegel več kot pol milijona Slovencev. Dijaki so kviz dopolnili z 18 novimi slovenskimi dosežki in inovacijami, skozi praktične delavnice trenirali kreativnost in domišljijo ter se učili trikov, kako pripraviti navdihujočo predstavitev. Končni cilj je bil z vsebinami prepričati finsko znanstvenico, da se zaposli v Sloveniji, kjer ima na voljo ustvarjalno okolje s številnimi poklicnimi izzivi. Projekt je potekal v sodelovanju z Gimnazijo Vič, iniciativo Inženirji bomo! in družbo Telekom Slovenije.
»Dogodki, kakršen je Mediatlon, so izjemno pomembni, in sicer tako za mlade kot za delodajalce. Mladi imajo namreč ogromno potenciala, takšne potenciale pa si želimo tudi pri nas. Tovrstni dogodki mladim omogočajo, da pogledajo in razmišljajo izven okvirjev, so inovativni in razvijajo ideje, hkrati pa jih umestijo tudi v realno podjetniško okolje,« pravi Mateja Matzele Golob, strokovna sodelavka s področja upravljanja s kadri v Telekomu Slovenije, kjer razvijajo tudi digitalne rešitve prihodnosti.
Recept za uspeh: z izzivi se je treba soočati
V uvodu Mediatlona 2018 je mag. Ajša Vodnik, glavna izvršna direktorica AmChama Slovenija, z mladimi delila izkušnje, kako si zgraditi samozavest: »Zavedati se je potrebno svoje edinstvenosti. Vedno je treba gledati navzgor, kam naprej, hkrati pa nikoli pozabiti ljudi okoli sebe. Če želite v življenju delati velike stvari, se morate znati soočati z izzivi in se jih ne ustrašiti. Ni dovolj, če si samo največji živeči inženir, tako se moraš znati tudi predstaviti.«
V nadaljevanju je dr. Andrej Pompe, strokovnjak za inovativnost in blagovne znamke, zbrane dijake iz Srednje šole tehniških strok Šiška, Gimnazije Vič in Gimnazije Bežigrad, uvedel v kreativno razmišljanje. Nove metode so osvajali skozi reševanje ugank in domiselnih nalog: »Učinek je v spremembi dela. Če boste to ozavestili, vam nič v življenju ne bo težko. Ko spremeniš aktivnost, se ti glavi nekaj spremeni. Ena od ključnih trikov pa je, da idejo predstaviš tako, da jo drugi razumejo.«
Slovenski slovar brez besede pridnost
Delo mladih je ocenjevala komisija s predstavniki iz vrst direktorjev, inženirjev in iz šolstva. V komisiji je sodelovala tudi finska znanstvenica Riitta Fagerholm Mošić, Bisnode, članica Mednarodne sekcije managerjev Združenja Manager, ki zadnjih enajst let živi in dela v Sloveniji. V mladih je videla veliko strasti in dobrih zgodb: »To, kar smo videli danes, pogrešam v Sloveniji. Ljudi, ki si upajo izstopati in biti drugačni. Pridnost bi morali umakniti iz slovenskega slovarja.«