IRT 3000

vsebina

Med ambasadorje visokotehnološka in izrazito trajnostno naravnana podjetja

01.06.2020

Javna agencija Spirit je izbrala devetnajst visokotehnoloških in izrazito trajnostno naravnanih podjetij, ki bodo ambasadorji slovenskega gospodarstva. Jeseni naj bi se jim pridružila še enaindvajseterica, razpis pa bo po sedanjih predvidevanjih septembra.

Akrapovič, Alpina, AquafilSLO, Ekoart hiše, Elan, Equa, Hooray Studios, Ljubljanske mlekarne, Lotrič meroslovje, Luka Koper, Lumar IG, Mywater, Nordijski center Planica, Panorganix, Paradajz, Pipistrel, Plastika Skaza, Swarco Lea in SETCCE je devetnajstericerica ambasadorjev slovenskega gospodarstva v okviru nacionalne kampanje, ki jo vodi agencija Spirit pod sloganom "I feel Slovenia. Green. Creative. Smart".

Zanesljivo in zaupanja vredno poslovno okolje

Agencija Spirit jih bo v prihodnje aktivno vključevala v številne promocijske aktivnosti slovenskega investicijskega in poslovnega okolja, izbrani pa so bili zato, ker izkazujejo ključne konkurenčne prednosti slovenskega gospodarstva - zeleno, ustvarjalno in pametno. Ambicija je, da se prek sporočil in aktivnosti širše digitalne marketinške kampanje umesti slovensko gospodarstvo na strateških izvoznih in investicijskih trgih kot zaupanja vredno in zanesljivo poslovno okolje, je ob imenovanju novih ambasadorjev poudarila direktorica Spirita Ajda Cuderman. 

"Sporočila bomo podkrepili s predstavitvami predstavnikov zelenega, ustvarjalnega in pametnega gospodarstva ter njihovih prebojnih rešitev. Obetamo si, da bo skupna promocija pripomogla k širšemu dosegu in še večjemu zaupanju v slovensko gospodarstvo," je poudarila Cudermanova.

Jeseni nov razpis za ambasadorje

Medtem ko so prvi javni poziv, na podlagi katerega so izbrali 19 ambasadorjev, pripravili zaokrožili 24. februarja, nanj pa se je prijavilo 31 podjetij, bo nov sledil predvidoma septembra, novih 21 ambasadorjev pa bo znanih že oktobra. Tako naj bi imeli 40 izbranih podjetij in organizacij, katerih rešitve, izdelki in storitve izkazujejo ključne komponente slovenskega gospodarstva: zeleno, kreativno in pametno, kar je središče agencijine kampanje “I FEEL SLOVENIA. GREEN. CREATIVE. SMART.”

Kot predstavniki gospodarstva bodo ambasadorji kampanje vključeni v številne aktivnosti za promocijo slovenskega gospodarstva, med drugim tudi v AR aplikacijo, ki bo uporabnikom v sklopu sejmov in promocijskih dogodkov doma in v tujini na izkustveni način, s pomočjo interaktivnega zemljevida, približala slovensko poslovno in investicijsko okolje. Ambasadorji bodo sodelovali tudi na številnih poslovnih dogodkih, katerih izvedba je v trenutni situaciji nekoliko odložena.

Podjetja in organizacije, ki so se prijavila na poziv, delujejo na zelo različnih področjih, od meroslovja, izdelave sintetičnih vlaken, proizvodnje LED mobilnih znakov in programskih rešitev, založništva, ekološke pridelave hrane, gradnje hiš, letalske industrije ter športa in športne opreme, ki je bilo med prijavitelji tudi najbolj zastopano. V družino ambasadorjev slovenskega gospodarstva so sprejeli tako mikro, mala, srednja kot velika podjetja; zagonska in rastoča podjetja ter tista, ki so v zreli fazi razvoja. Hkrati so decentralizirano razpršena, saj regijsko pokrivajo od Primorja do Prekmurja, od Gorenjske do JV Slovenije, s čimer krepijo razvojni potencial na regionalni in lokalni ravni.

Dr. Agnič: Skupaj smo bistveno močnejši

ROBERTAGNICVsem pa je skupno, da so visokotehnološka in izrazito trajnostno naravnana podjetja, katerih inovativne in pametne rešitve ter visoko kakovostni izdelki so plod slovenskega znanja. Med njimi je tudi podjetje Skaza, ki sicer v tujino proda kar 96 odstotkov vseh izdelkov. Prisotni so na več kot 50 trgih v tujini, pa vendarle želijo dvigniti prepoznavnost in ugled v mednarodnem okolju. »Pokazati hočemo širšemu svetu, da smo pametna tovarna, ki je s svojim znanjem, lastnim razvojem, inovacijami in patenti pripravljena na izvedbo tudi najzahtevnejših rešitev. S celovitim in enotnim pristopom, kot ga nudi nacionalna kampanja »Slovenija. Zelena. Ustvarjalna. Pametna.«, bomo prav gotovo deležni še večje pozornosti na globalnem konkurenčnem trgu. Nadejamo se novih sodelovanj, širjenja poslov na nove tuje trge, spoznavanja novih partnerjev, ki jim je – tako kot nam – mar za naš planet. Tistih, ki so pripravljeni skupaj z nami delati dobro za okolje in za ljudi,« poudarja dr. Robert Agnič, direktor podjetja, ki meni, da je prav gotovo teža kampanje, ki jo podpira država in ki bo lansirana v sklopu večkanalnega oglaševanja ter kontinuiranega komuniciranja s ciljnimi javnostmi, mediji in partnerji, nekajkrat večja od kampanje, h kateri bi pristopili samostojno.

Med krizo po nove priložnosti na področje medicine

V Skazi precej občutijo posledice korona virusa, najbolj se jim je situacija poslabšala na področju pohištva, in sicer pri kupcu, ki njihove izdelke dobavlja za končno prodajo v svojih trgovinah, ki se šele sedaj po dobrih dveh mesecih spet postopoma odpirajo. Gre za njihovega kupca, ki predstavlja 30 do 35 odstotkov celotnega Skazinega izvoza. Načrti za letošnje leto prav zaradi korone ne bodo uresničeni.

»Na nek način je to leto zaradi krize izgubljeno, po drugi strani pa se zavedamo, da nas lahko vsaka kriza okrepi, naredi še močnejše in še boljše. Verjamemo, da se bo celotna situacija spremenila že proti koncu leta ali najkasneje tekom leta 2021. Prepričani smo, da je vse to odvisno predvsem od nas samih. Prej ko bomo spoznali, da se moramo naučiti živeti prilagojeno dani situaciji, da moramo upoštevati zaščitne ukrepe, hkrati pa gospodarstvo peljati naprej, prej bo konec t.i. krize.«

Skaza pospešeno išče nove poslovne priložnosti, med drugim na zanje novem področju, na področju medicine. V tem letu so se povpraševanja podvojila, njihov prodajni pipeline je torej močno narasel, še posebej v zadnjih mesecih, »zato lahko rečemo, da smo t.i. krizo zelo dobro izkoristili za iskanje novih priložnosti. Rezultat letos vloženega truda bo seveda viden v prihodnjih letih. Hkrati vseskozi nadgrajujemo obstoječe in razvijamo nove izdelke na področju lastne blagovne znamke, ki jih bomo lansirali na trg v tem in naslednjem letu,« je poudaril Agnič.

V maju so lansirali nove barve njihovih kuhinjskih kompostnikov, v jeseni se nadejajo kompostnika iz popolnoma novega materiala. Pri nadgradnji in razvoju novih izdelkov se usmerjajo predvsem na nove trajnostne materiale. Zavedajo se, da je prihodnost plastike v eko materialih, ki jih lahko bodisi recikliramo bodisi kompostiramo.

ar©tur 2016