Kako lahko dodajalna izdelava reši poprodajni trg avtomobilskih nadomestnih delov
02.05.2022
William Rhodes, izvršni direktor podjetja Autozone, Inc., je septembra 2021 na konferenčnem klicu za vlagatelje povedal: »Situacija v dobavnih verigah ni bila še nikoli tako težka kot danes. Sam ne pomnim, da bi se naše zaloge delov že kdaj prej tako skrčile.«
Najsi so potrebni zaradi težavnih vremenskih pogojev, nezgod ali običajne obrabe: avtomobilski proizvajalci in mehaniki imajo težave s pravočasno vgradnjo nadomestnih delov za svoje kupce. Zaradi zamud, ki jih je povzročila pandemija kovida-19, se je vzpostavilo globalno pomanjkanje polprevodnikov, ki je iztirilo proizvodnjo novih avtomobilov. Ljudje so zato primorani k vzdrževanju starejših vozil ali k nakupu rabljenih avtomobilov, oskrba z nadomestnimi deli pa je postala ključnega pomena.
Uporabniki ostanejo med dolgotrajnimi popravili brez prevoznih sredstev, najem vozil pa ni poceni. Pomanjkanje nadomestnih delov vpliva tudi na servisne delavnice, ki se soočajo z izpadom dohodka
Hitro iskanje »zamude pri dobavi avtomobilskih delov« na Googlu pokaže, da so danes prizadeta območja po vsem svetu. Na parkiriščih delavnic od Kenta v Združenem kraljestvu do Ontaria in celo Minnesote avtomobili in mehaniki tudi mesece čakajo (ne tako potrpežljivo) na dobavo potrebnih nadomestnih delov.
Dobra novica je, da obstaja luč na koncu tega neskončnega tunela dobavnih verig: dodajalna izdelava.
3D-tiskalnik H350™ z vgrajeno tehnologijo SAF™ je odgovor na molitve avtomobilske industrije. Zasnovan je za hitro proizvodnjo serij s 1000–20.000 kosi ter zagotavlja potrebno visoko doslednost delov, kompleksnost in geometrijsko točnost. Avtomobilski deli, natisnjeni na tiskalniku H350 s polimernim prahom za visoko produktivnost PA11, so obstojni proti udarcem in funkcionalni.
Čas do začetka proizvodnje se v primerjavi s tradicionalnim brizganjem plastike skrajša z 12-20 tednov na le nekaj dni. Serija nadomestnih delov je nato čez dan ali dva že pripravljena za distribucijo. 80 pokrovčkov za dežni senzor na prvi sliki je bilo natisnjenih v 13,5 ure, serija ohišij za parkirne senzorje z 270 kosi pa je bila izdelana v le 8,5 ure.
V času, ko težave z dobavnimi verigami pestijo avtomobilsko industrijo, H350 tako ponuja učinkovito rešitev, s katero nadomestni deli postanejo prav to, kar nosijo v svojem imenu: nadomestek.