Sedanjost in prihodnost 3D-tiska pri znamki Peugeot
17.06.2022
Tehnologijo 3D-tiska so začeli uporabljati tudi za izdelavo dodatne avtomobilske opreme, kar za avtomobilsko industrijo predstavlja nadvse obetavno inovacijo. Pri francoskem avtomobilskem velikanu Peugeotu so po zaslugi inovativne tehnologije 3D-tiskanja HP Multi Jet Fusion »na novo izumili« postopek izdelave nosilcev za sončna očala ter držal za plastenke in mobilne telefone oz. kartice. Zasnovali so jih posebej za novi Peugeot 308 in Peugeot i-Cockpit.
3D-tisk je eden od temeljnih stebrov četrte industrijske revolucije. S to tehnologijo je mogoče povečati fleksibilnost ter se tako ustrezno odzvati na potrebe vse bolj zahtevnega in nepredvidljivega trga. S 3D-tiskanjem lahko brez dragih kalupov in orodij za izdelavo proizvedemo tudi najrazličnejše vrste posameznim uporabnikom prilagojenih predmetov in dodatkov. Ker si vse bolj prizadevamo za trajnostne procese izdelave, pri katerih se porabi malo virov in nastane malo odpadkov, je zelo pomembno, da je tovrstna tehnologija precej bolj prijazna do okolja. Uporaba 3D-tiska je v številnih panogah že povzročila pravo revolucijo v načinu proizvodnje ter se uveljavila kot alternativa tradicionalnim načinom izdelave, kot je npr. brizganje plastike.
Pri Peugeotu nameravajo 3D-tiskanje poleg izdelave dodatne opreme uvesti tudi v serijsko proizvodnjo za tehnično bolj zahtevne dele prihodnjih modelov, saj prednosti te tehnologije omogočajo neskončne možnosti pri načrtovanju in izdelavi.
Inovativna dodatna oprema
Cilj Peugeotovih oblikovalcev je bil iz modernih materialov ustvariti inovativne dodatke, ki bi bili bolj opazni in privlačni. O izboru dodatne opreme so se odločili po koncu podrobne analize, v sklopu katere so želeli ugotoviti, za kakšne potrebe stranke uporabljajo odlagalna mesta v vozilu. Ker tradicionalni materiali niso ustrezali specifikacijam, je Peugeotova ekipa oblikovalskega studia za barve in materiale skupaj s partnerji razvila nov polimerni material inovativnega videza, termoplastični poliuretan (TPU) Ultrasint, ki je nastal kot plod sodelovanja med podjetjema HP in BASF. To je idealen material za dele, ki ublažijo udarce pri trčenju, dele z visoko stopnjo elastičnosti ter mrežam podobne prožne strukture. Uporablja se ga za izdelavo delov z visokokakovostnimi površinami in za zelo natančno izdelavo podrobnosti. Uporaba materiala TPU za mehke dodatke v potniškem prostoru vozila je pomembna inovacija, za katero je skupina Stellantis vložila patent. Za več kot očitno rešitev za izdelavo dodatne opreme se je izkazala tehnologija 3D-tiskanja HP Multi Jet Fusion (MJF). Peugeot je bil eden prvih, ki je to tehnologijo uporabil za izdelavo svojega izbora 3D-dodatkov.
3D-tisk omogoča veliko svobodo pri zasnovi izdelkov – manj proizvodnih omejitev in neskončno možnosti za kompleksno izdelavo – in ob tem oblikovalcem odpira možnosti za nova ustvarjalna področja. Prednosti optimizacije struktur dodatne opreme so manjša teža, večja trdnost, manj spojev in večja prožnost zaradi uporabe mreže. Poleg neskončnih možnosti za izdelavo uporabnikom prilagojenih izdelkov je treba omeniti tudi krajši čas izdelave v serijski proizvodnji, nižje proizvodne stroške ter proizvodnjo »na zahtevo«, zaradi česar ni potrebe po skladiščnih prostorih.
Odgovore na vprašanja o možnostih uporabe revolucionarne 3D-tehnologije HP MJF in optimizaciji izdelkov za digitalno proizvodnjo dobite pri slovenskem ponudniku in serviserju 3D-tiskalnikov HP Multi Jet Fusion, podjetju CGS plus. Vabljeni v naš demo center na Brnčičevi ulici 13 v Ljubljani, kjer si lahko ogledate delovanje tiskalnikov in primere s to tehnologijo natisnjenih kosov za slovenska in tuja podjetja.
Vir: www.cgsplus.si