Pnevmatski pogon
15.09.2022
Pnevmatika je v večini podjetij nepogrešljivi del proizvodnje. Je relativno varna, enostavna za uporabo in v primerjavi s hidravliko čista. Nabor pnevmatskih komponent danes seže od vsakdanje uporabljenih (cevi, priključki ...) do visoko specializiranih (proporcijski regulacijski ventili, ventilski otoki ...). V tem članku je predstavljena komponenta, ki je nekje vmes – pnevmatski aktuator.
Kako do artiklov
Dostop do STASTO artiklov je enostaven in hiter. Poleg artiklov vam vedno zagotovimo tehnične liste, 3D-modele, certifikate oz. Vse, kar potrebujete za nemoteno delo.
Svetovalci
Naša ekipa svetovalcev vam je vedno na voljo. Z njimi stopite v kontakt z zahtevami, v zameno pa boste prejeli pravilen ventil s pnevmatskim aktuatorjem ali pa samo pogon, če je to vse, kar potrebujete. Pišete nam lahko tudi na .
STASTO katalog
Lahko si zagotovite tudi naš STASTO katalog. V njem boste našli vse, kar potrebujete za vašo proizvodnjo oziroma vzdrževanje. Katalog vam lahko dostavimo ter tudi podrobneje predstavimo na sestanku
STASTO Store
V veliko pomoč pri iskanju ter izbiri pnevmatskega aktuatorja vam je naša spletna trgovina. Samo pojdite na STASTO Store zavihek "Armature" in že najdete dve podpoglavji, v katerih so ventili z že montiranimi pogoni. Poglavji sta "Krogelne pipe – avtomatske" ter "Ventili lopute in klinasti zasuni – avtomatski" – razvidno na spodnji sliki.
Sestavi v teh dveh poglavjih so bili skrbno izbrani in večkrat preizkušeni, kakor vsi artikli v STASTO store.
Seveda lahko pnevmatske pogone kupite tudi posebej. To kategorijo najdete v "Krogelne pipe – avtomatske" pod zavihkom "Nadomestni deli".
Izbira pravilnega aktuatorja
Pri nakupu ventila z že montiranim pnevmatskim pogonom je izbira pravilnega motorja občutno lažja. Vsi sestavi so namreč že preizkušeni. Za podane obratovalne pogoje ventila je tako že izbran pravilen aktuator. V tem primeru je treba paziti, ali gre za motor z enosmernim ali dvosmernim delovanjem ter na možne posebne izvedbe oziroma certifikate.
V primeru izbire samo pnevmatskega pogona, ki ga boste nato sami vgradili na ventil, pa je treba biti pazljiv na več parametrov:
• vrsta delovanja; enosmerno (serija PAS) ali dvosmerno delujoč (serija PAD). Pri prvih je povratek v prvotno lego narejen z vzmetjo in so zato uporabljeni tam, kjer je potrebno pri izpadu električne energije tam, kjer je treba pri izpadu električne energije ventil zapreti oz. odpreti.
Dvosmerni pogon takšne vzmeti nima. Pri izpadu vira energije se ventil torej ne vrne v prvotno lego (ni varnostne funkcije). Takšni pogoni so manjši, lažji ter cenejši od njihovih enosmerno delujočih sorodnikov.
• maksimalni navor; ta naj bo vedno višji od zahtevanega navora na ventilu. Velikost varnostnega faktorja je odvisna od vrste ventila ter medija. Maksimalni navor je pri STASTO merjen pri delovnem tlaku aktuatorja 5,5 Bar.
• območje delovnega tlaka; pnevmatski aktuatorji imajo predpisano območje delovnega tlaka. Kot napisano, so pri STASTO standardno navori navedeni za tlak 5,5 Bar. To pa ne pomeni, da je uporaba pogona z nižjim oz. višjim tlakom nemogoča. V tem primeru se je sicer najbolje posvetovati s prodajalcem ter preveriti ustrezno rešitev.
• dimenzija prirobnice za namestitev aktuatorja na ventil; standardno gre za prirobnice po ISO 5211. Na zahtevo dobavimo pogone tudi drugačnih priključnih dimenzij.
• dodatne zahteve; certifikati, temperatura, material ohišja itd.
Redni prodajni program
V STASTO rednem programu imajo vsi pnevmatski motorji kot standardno:
• v vseh detajlih v skladu z ISO 5211 oz. z NAMUR-priporočili
• končne pozicije na obeh straneh +/-5° nastavljive • certifikat ATEX II 2 G/D c T6, SIL3 (52-270)
• elastično tesnjenje.
Pogoni v rednem prodajnem programu imajo poleg zgoraj naštetih standardnih lastnosti tudi možnost določenih posebnih izvedb:
• kot vrtenja 180°
• temperature okolja -20...150 °C – tesnila FKM
• temperature okolja od -40...+85 °C – tesnila Silikon
• ponikljan pogon • pogon PTFE prevlečen • nastavljiv kot vrtenja
• zobnik iz legiranega jekla 1.4305 • US-verzija NPT / UNF
Poleg tega je na voljo tudi dodatna oprema:
• montažni ročni, pnevmatski ali električni krmilni ventil
• električni signal končnega položaja
• pozicioner v I/P oz. P/P izvedbi (EP0S11) Podrobnejše informacije najdete v tehničnem listu za vsak pogon.
Avtor: Žiga Simčič
Vir: www.stasto.eu