IRT 3000

vsebina

Peto srečanje glasnikov slovenskega gospodarstva v znamenju povezovanja in izgradnje znamke Made in Slovenia

18.09.2024

Pred dnevi se je v organizaciji SPIRIT Slovenija uspešno zaključilo peto srečanje slovenskih podjetij, ki so bila v sklopu nacionalne komunikacijske kampanje I feel Slovenia. Green. Creative. Smart. izbrana za ambasadorje slovenskega gospodarstva. V Ajdovščini so se seznanili z najnovejšimi prebojnimi rešitvami in načrti enega od ambasadorjev, podjetja Pipistrel, ter na okrogli mizi v Lipici prisluhnili okrogli mizi, na kateri so razpravljali o tem, ali lahko Slovenija po vzoru Nemčije, Švice in Italije v prihodnjih letih vzpostavi uspešno blagovno znamko »Made in Slovenia.

skupinska izrez_mediumW

Letošnje srečanje je potekalo na dveh lokacijah. Začelo se je v Ajdovščini, v razvojnem centru enega od ambasadorjev, podjetja Pipistrel. Tam sta udeležence sprejela predsednik in generalni direktor Gabriel Massey ter direktor za inženiring in programe Dr. Tine Tomažič. Pipistrel, ki ima trenutno več kot 380 zaposlenih, velja za enega najpomembnejših in najuspešnejših proizvajalcev električnih letal na svetu, ki se osredotoča na trajnostno prihodnost letalstva. Leta 2022 je podjetje postalo del najnovejšega poslovnega segmenta družbe Textron Inc. z imenom Textron eAviation, ki uresničuje dolgoročno strategijo družbe Textron, ki je ponuditi družino trajnostnih letal za urbano zračno mobilnost, splošno letalstvo, tovorni promet in posebne naloge.

Predstavniki podjetja so udeležencem predstavili poslovanje, vizijo in načrte za prihodnost, vključno s portfeljem izdelkov. Med njihovimi izdelki je tudi najnovejši brezpilotni letalnik (BPL) za prevoz tovora Nuuva V300, ki bo še letos opravil svoj prvi polet. Letalo bo lahko poletelo do 300 kilometrov in prevažalo približno 300 kilogramov tovora, njegovo proizvodnjo pa podpirajo tudi lokalna slovenska podjetja.

_NT19030_mediumW
Gabriel Massey je poudaril: „Pipistrel je že od nekdaj inovativno podjetje, ki se osredotoča na nove tehnologije. V zadnjih dveh letih smo povečali naložbe v nove izdelke in nastajajoče tehnologije. Odlični smo pri izkoriščanju strokovnega znanja in izkušenj v podjetju, privabljanju in ohranjanju talentov, razporejanju virov in močni lokalni dobavni verigi, kar nam omogoča razvoj in uspešno trženje novih izdelkov. Med drugim se trenutno osredotočamo na certificiranje visoko zmogljivega štirisedežnega letala Panthera in na povečanje tržnega deleža prvega tipsko certificiranega električnega letala na svetu, letala Velis Electro, ki ima vsa dovoljenja za usposabljanje pilotov. Poleg tega smo ponosni, da uspešno zaposlujemo strokovnjake iz lokalnega okolja in od drugod. Naša prihodnost je zelo obetavna.“ Dr. Tine Tomažič je dodal, da so za visoko kakovost izdelkov in storitev, ki dosegajo in presegajo pričakovanja strank, zaslužni predvsem njihovi predani zaposleni, ki dajejo prednost odličnosti.

_NT19013_mediumW

Srečanje se je nadaljevalo v Lipici, v hotelu Maestoso, kjer je udeležence nagovorila tudi mag. Tatjana Vošinek Pucer, direktorica Kobilarne Lipica. Poudarila je pomen kobilarne kot spomenika kulturne in naravne dediščine, pri čemer je posebej izpostavila rejo lipicancev, ki je vpisana na Unescov reprezentativni seznam nesnovne kulturne dediščine človeštva.

_NT19172_mediumW

Rok Capl, direktor SPIRIT Slovenija je dejal »Kampanjo I Feel Slovenia. Green. Creative. Smart. na SPIRIT Slovenija uspešno vodimo že peto leto zapored. Veseli nas, da je kampanja odmevna in prepoznavna v javnosti, zavedamo pa se, da tega brez zelenih, ustvarjalnih in pametnih rešitev ambasadorjev ne bi bilo. To so najuglednejša slovenska podjetja, ki so gonilo slovenskega gospodarstva in so hkrati tudi glasniki njegovih ključnih prednosti. Letošnje srečanje smo še dodatno obogatili, saj se zavedamo, da je povezovanje ključno za uspeh, tudi v gospodarstvu. Naš dogodek je postal mesto mreženja, kjer si predstavniki podjetij izmenjujejo izkušnje, se pogovarjajo o izzivih in iščejo priložnosti za sodelovanje, povezovanje.« Izrazil je prepričanje, da bo Slovenija z odličnimi rešitvami razvojno naravnanih in vizionarskih podjetij tudi v prihodnje samozavestno stopala po poti prebojne rasti.

_NT19230_mediumW

Srečanja se je udeležil tudi minister za gospodarstvo, turizem in šport, Matjaž Han, ki je v svojem pozdravu dejal, da uspešna slovenska podjetja in športniki širijo dober glas o Sloveniji v tujini. »Vsak na svojem področju ponujajo edinstvene rešitve, podjetniki dodano vrednost, športniki prepoznavnost. Ko sem v družbi inovativnih in ustvarjalnih slovenskih podjetij, s katerimi smo se srečali danes, sem prepričan, da lahko Slovenija zgradi uspešno znamko Made in Slovenia, ki bo potrjevala visoko kakovost slovenskih izdelkov in poudarila prednosti slovenskega gospodarstva. Verjamem, da ima Slovenija že danes sloves zanesljive in kakovostne partnerice, za kar gre zahvala odličnemu delu naših podjetij, pa tudi agenciji SPIRIT Slovenija, ki že nekaj let uspešno vodi nacionalno kampanjo za promocijo slovenskega gospodarstva I feel Slovenia. Green. Creative. Smart.«

_NT19334_mediumW

Sledila je okrogla miza, na kateri so razpravljali o tem, ali lahko Slovenija po vzoru Nemčije, Švice in Italije v prihodnjih letih vzpostavi uspešno blagovno znamko »Made in Slovenia«. S to znamko bi želeli poudariti visoko kakovost slovenskih izdelkov in izpostaviti prednosti slovenskega gospodarstva.

_NT19395_mediumW

Matej Feguš, večinski lastnik podjetja Donar d. o. o., je dejal, da je krepitev državne znamke nujna, vendar zahteva skrbno načrtovanje, jasno vizijo in dolgoročno usmerjenost, ne pa hitrih rešitev. »Ključno je povezovanje, saj lahko sinergija med podjetji omogoči večji preboj na evropskem in globalnem trgu. Slovenija razpolaga z znanjem in tehnologijo, ki bi ju lahko izvažala po vsem svetu, vendar pa nam primanjkuje poguma in igrivosti. Pomembno bi bilo opredeliti nekaj ključnih točk, po katerih bi postali prepoznavni na mednarodni ravni, saj ne moreš biti najboljši v vsem,« je zaključil.

_NT19391_mediumW

Z njim se je strinjala tudi Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in inovacij v podjetju Marles d. o. o., ki je poudarila, da sta za uspeh blagovne znamke ključna jasno pozicioniranje in kredibilnost. »Slovenija je izjemna v številnih pogledih, zato bi morala znamka 'Made in Slovenia' odražati vrednote slovenskih podjetij in predstavljati resno konkurenco drugim državam. Nositi bi morala pečat izkušenj, znanja in mojstrstva,« je pojasnila. Po njenem mnenju bi bilo treba še več poudarka nameniti povezovanju, izmenjavi znanja, izkušenj in medsebojni pomoči med slovenskimi podjetji.

_NT19413_mediumW

Dušan Olaj, ustanovitelj in lastnik podjetja Duol d. o. o., je poudaril, da se Slovenija v tujini uspešno predstavlja pod sloganom "I feel Slovenia", ki predstavlja odlično izhodišče za širšo promocijo, vključno z gospodarstvom, športom in drugimi področji. »Naša percepcija lastne države je lahko povsem drugačna od tiste, ki jo imajo ljudje zunaj Slovenije,« je dejal. Za doseganje večje mednarodne prepoznavnosti bodo po njegovih besedah potrebni ustrezni viri in čas, saj gre za dolgotrajen proces, ki ga je treba graditi postopoma, z jasnim premislekom in temeljito analizo. »Naša prednost je, da se lahko učimo na napakah držav, ki so svoje nacionalne blagovne znamke že vzpostavile,« je zaključil.

_NT19408_mediumW

Aleša Mižigoj, generalna direktorica podjetja Medex group d. o. o., je izpostavila vlogo športnikov pri povečanju prepoznavnosti Slovenije in njenega gospodarstva v tujini. Ocenila je, da mora Slovenija »zmagovati« v nišnih panogah, saj težko konkurira velikim državam in njihovim gospodarstvom. »V Medexu smo zavezani prodoru na tuje trge kot blagovna znamka, ne kot podizvajalci. Ta cilj si zastavljajo tudi številna druga slovenska podjetja, vendar bi za večji uspeh potrebovali več povezovanja, saj nam primanjkuje ambicioznosti, samozavesti in medsebojnega sodelovanja,« je poudarila. Slovenci smo po njenih besedah prvaki v mnogih nišnih kategorijah – če bi združili svoje znanje, bi lahko dosegli še večje uspehe.

_NT19417_mediumW

Dr. Denis Mancevič, svetovalec za strateško komuniciranje, partner in direktor NC3 d. o. o. je jasno poudaril, da pri grajenju blagovne znamke ni bližnjic. »Za to sta potrebna strateško načrtovanje in jasna vizija. Blagovna znamka ne sme zgolj pozicionirati našega gospodarstva, podjetij in njihovih izdelkov, temveč mora izražati tudi dolgoročno vizijo, kam želimo priti čez nekaj let. Gre za obsežen projekt in visoke stroške, zato je nerealno pričakovati, da bodo podjetja to breme nosila sama. Potrebna je pomoč države in njenih institucij, podprta z ustreznimi analizami in premišljenim pristopom,« je dejal.

Strinjali so se, da se v zadnjih desetletjih tudi v Sloveniji vse bolj zavedamo, da sta prepoznavnost in ugled  države ključna za vse vidike njenega delovanja – od gospodarstva, turizma, kulture, športa …  Ocenili so, da Slovenija kot dežela kakovostnih izdelkov in storitev v svetu še ni dovolj prepoznavna. Vendar so prepričani, da bi znamka 'Made in Slovenia' lahko to spremenila in odprla nove priložnosti za slovensko gospodarstvo. Ključno je, da znamka gradi na slovenskih prednostih: visoki kakovosti, inovativnosti in trajnostni usmerjenosti, predvsem pa se je njene izgradnje treba lotiti preudarno in sistematično na vseh področjih.

Okrogla miza je za ogled na voljo TUKAJ

Po zaključku uradnega dela so imeli udeleženci možnost druženja ter si med mreženjem izmenjali izkušnje, dobre ideje in iskali možnosti skupnih sinergij. Tudi letošnje srečanje se je zaključilo v pozitivnem vzdušju in z željo po več takšnih srečanjih, ki omogočajo medsebojno povezovanje, izmenjavo izkušenj ter iskanje sinergij in dobrih idej med slovenskimi prebojnimi podjetji.

Več informacij o ambasadorjih in njihovih prebojnih rešitvah je na voljo tukaj, kjer sta na voljo tudi e-brošuri o ambasadorjih.

Foto: STA/Nebojša Tejić

Vir: www.spiritslovenia.si

 

ar©tur 2021