Kickstarter: ko majhen startup čez noč pridobi milijone
07.11.2016
Na Kickstarterju cilj uspe doseči ali preseči 38 odstotkom posameznikom, ki tako dobijo priložnost, da uresničijo svoje ideje. Toda za tiste, ki želene vsote presežejo za več milijonov, dodatna sredstva in nenadna izpostavljenost lahko predstavlja
Na Kickstarterju cilj uspe doseči ali preseči 38 odstotkom posameznikom, ki tako dobijo priložnost, da uresničijo svoje ideje. Toda za tiste, ki želene vsote presežejo za več milijonov, dodatna sredstva in nenadna izpostavljenost lahko predstavlja.
The Coolest Cooler: 13 milijonov namesto 50 tisoč dolarjev
Avgusta 2014 je skoraj 63 tisoč podpornikov navdušila hladilna torba skromnega videza in s številnimi dodatki, kot so drobilec ledu, vodoodporni bluetooth zvočnik, USB napajalnik za polnjenje mobilnikov in preostalih električnih naprav, LED lučka, odpiralec steklenic ter vgrajen pribor za piknik, ki vsebuje žlice, vilice, nože in desko za rezanje. Za torbo The Coolest Cooler je izumitelj Ryan Grepper potreboval 50 tisoč dolarjev, a je namesto tega dobil več kot 13 milijonov dolarjev, kar ga je čez noč postavilo v ne preveč lahek položaj.
Grepper je moral s svojo ekipo zaradi ogromne količine naročil ponovno iskati nove partnerje, ki bi bili pripravljeni pomagati pri proizvodnji zadostnih količin. Če podporniki v Kickstarter kampanjo vložijo več kot je načrtovano, to ne pomeni le dodatnih sredstev, ampak tudi dodatno delo, načrtovanje ali celo popolna reorganizacija.
Pebble Time je najbolje financiran projekt na Kickstarterju!
Kljub temu več sredstev investitorjem daje nekaj dodatne fleksibilnosti pri oblikovanju in obdelavi izdelka. Ekipa za projektom The Coolest Cooler se je tako odločila, da bo z dodatnim denarjem nadgradila obstoječe elemente, kot so močnejša kolesa in izboljšani tečaji na hladilniku.
Zaradi velikega povpraševanja prihaja tudi do zamud dostav prvih hladilnih torb. Prvi izmed 62 tisoč naročnikov, ki so torbo naročili preko Kickstarterja, bodo izdelek namesto februarja dobili šele julija. Poleg podpornikov na torbo čaka še 200 tisoč dodatnih naročnikov.
"Zagotovo bi bilo lažje razviti izdelek pod manjšim javnim pritiskom, vendar te to hkrati prisili, da ostaneš osredotočen. Z uspehom pridejo velika pričakovanja in izzivi. Toda na to ne gledam kot na prekletstvo, ampak kot na ovire, ki jih je potrebno premagati," pravi Grepper.