Med 10 MOSovimi podjetnimi talenti razglašeni trije zmagovalci
07.11.2016
Na 48. MOS se letos predstavlja 10 MOSovih podjetnih talentov, ki so s svojimi podjetniškimi zgodbami in inovativnimi idejami prepričali komisijo Celjskega sejma.
Na 48. MOS se letos predstavlja 10 MOSovih podjetnih talentov, ki so s svojimi podjetniškimi zgodbami in inovativnimi idejami prepričali komisijo Celjskega sejma.
Med njimi so na današnjem dogodku MOSovih podjetnih talentov razglasili tri zmagovalce, ki so zbrali največ točk strokovne komisije. Celjskemu sejmu sta se pri nagrajevanju mladih podjetnikov pridružila še Energetika.NET in podjetje Pro-bit. Zmagovalec je podjetje VIAR d.o.o., drugouvrščeni so SipaBoards d.o.o., tretji pa Spera, Eva Prezelj s.p. Projekt je potekal pod častnim pokroviteljstvom predsednika Republike Slovenije Boruta Pahorja.
V podjetju VIAR d.o.o. so razvili lastna zložljiva očala za virtualno resničnost in storitev za digitalizacijo fizičnih prostorov. Drugouvrščeno podjetje SipaBoards d.o.o. ustvarja prve samonapihljive supe in so tako na področju supanja eni najpomembnejših inovatorjev. Tretje podjetje Spera, Eva Prezelj s.p. pa izdeluje otroško telovadno igralo OTI, celostno rešitev za področje gibanja. Zmagovalci so poleg brezplačne predstavitve na 48. MOS in PR storitev prejeli še brezplačno uporabo programov CRM standard in iPODPORO vizualizacijo poslovnih procesov podjetja Pro-bit; šolnino za marketinško medijsko šolo Energetike.NET in enomesečno oglaševanje na portalu Energija doma.
Po razglasitvi zmagovalcev je sledilo interaktivno omizje, na katerem so se soočili izkušeni in mladi podjetniki. Mladi so soglasno ugotovili, da jim je postalo delo način življenja, zato ne preseneča, da so bili ravno ti zmagovalni talenti projekta. Jernej Mirt iz VIAR d.o.o. je kot nujno potrebno za uspešen zagon podjetja izpostavil prilagodljivost v zgodnji fazi razvoja podjetja. Z njim se strinja direktor in ustanovitelj SmartFuturistice Dalibor Matijevič, ki meni, da je treba iti na začetku poti pri oblikovanju poslovne ideje na teren. »Ni dovolj samo prebirati analize in delati od daleč, ideje je treba preizkusiti na terenu, pridobiti kader in biti vztrajen pri iskanju finančne pomoči.« Vsi mladi podjetniki so poudarili, da se na začetku ne smejo ozirati le na zaslužek in ustvarjanje dobička, ampak da je treba gledati dolgoročno.
Na drugi strani so izkušeni podjetniki mlade opozorili, da morajo svoje ideje dobro oceniti in preveriti, koliko potenciala skrivajo, šele nato lahko ideja postane poslovna ideja. »V našem podjetju je težko dobiti kakovostnega programerja. Druga težava je razkol med tem, kaj se programerji učijo na fakulteti in kaj je realnost,« je opozoril Zlatko Novak iz podjetja Pro-bit Pro.4 d.o.o. Mladi podjetniki, ki so bili del soočenja, so svojo pot začeli kot start-up. Jure Verhovnik iz Iniciative Startup Slovenije meni, da se je zanje v zadnjem času položaj v Sloveniji izboljšal. »Podučite se o trgu in konkurenci. Če se ne boste, boste imeli z zagonom podjetja samo stroške, rezultata pa ne bo,« opozarja. Člani omizja pa so se strinjali, da bi se morala izboljšati davčna politika, ki ne bi dušila mladih podjetnikov, saj ti še posebej na začetku nimajo veliko denarja.