IRT 3000

vsebina

Predstavitev jubilejnega 50. sejma MOS

26.05.2017

MOS v jubilej z novim konceptom, prvo državo partnerico v zgodovini in priložnostno znamko Pošte Slovenija

Sejem MOS kot osrednji in največji poslovno-sejemski dogodek v Sloveniji in širši regiji, ki vsako leto septembra nastavi ogledalo gospodarstvu, letos od 12. do 17. septembra praznuje častitljivi 50. jubilej. Obletnico so v Celjskem sejmu izkoristili za še večjo vsebinsko segmentacijo sejma na pet ključnih področij, sejem bo imel prvo državo partnerico v zgodovini Hrvaško, Pošta Slovenije pa je obletnico počastila z izdajo priložnostne znamke, ki bodo od petka, 26. maja, na voljo na poštnih okencih po Sloveniji.

CS - 50. MOS-predstavitev jubilejnega 50. sejma dne 25.05.2017

mag. Franc Pangerl, predsednik upravnega odbora družbe Celjski sejem je v uvodnem nagovoru današnje predstavitve 50. jubilejnega sejma MOS med drugim poudaril, da gospodarstvo, podjetja ne živijo od besed, živijo od svojih produktov, živijo od dejanj. Podjetja morajo sodelovati neglede na to, kakšno je politično razmerje.

 

»MOS v svoji polstoletni zgodovini ni le sledil, temveč je aktivno sooblikoval trende v gospodarstvu in se kot takšen iz leta v leto spreminja in prilagaja vse hitrejšim spremembam v okolju. Ugotovili pa smo, da vsi, ki sejma več let niso obiskali, si sploh več ne predstavljajo, kaj MOS ponuja danes. Da bo tudi v prihodnje kos izzivom, smo za 50. MOS izpostavili ključna vsebinska področja, ter tako jasno sporočili, da je današnji MOS bistveno drugačen kot pred 50. leti, pa tudi precej drugačen in prilagojen sodobnim trendom in potrebam kot še 10 let nazaj,« je na današnji predstavitvi dejal izvršni direktor družbe Celjski sejem mag. Robert Otorepec.

 

Pet vsebinskih področij sejma je: MOS - gradnja in obnova doma, MOS – kamping in karavaning, turizem in prehrana, MOS - oprema in materiali za obrt in industrijo, MOS - poslovne storitve in poslovne priložnosti v tujini, MOS - izdelki široke potrošnje.

 

Še večjo segmentacijo vsebinskih področij sejma bodo pospremile spremembe ponudbe po sejemskih dvoranah. Program stavbnega pohištva se tako seli v sejemsko dvorano D, s čimer bodo v dvoranah na vzhodnem delu sejmišča zaokrožili celovito ponudbo programa gradnje in obnove doma oz. vsebinskega področja MOS – gradnja in obnova doma. Povečali bodo ponudbo pohištva, v prihodnost bo usmerjen tudi atrij sejmišča, kjer se letos obeta predstavitev doma prihodnosti – lesenega mobilnega doma prihodnosti in vsega kar sodi zraven.

 

Jubilejni sejem prinaša bogato ponudbo za aktivno preživljanje prostega časa v naravi oz. področje MOS – kamping in karavaning, turizem in prehrana. Obeta se še bogatejša ponudba blagovnih znamk avtodomov, prikolic in opreme. Prostorsko se bo ponudba razširila na južnem delu sejmišča, kjer bodo posebno mesto namenili še površinam za praktične prikaze učenja vožnje in parkiranja kamp prikolice. Obiskovalci se bodo lahko odpeljali na testne vožnje z avtodomovi, razstavljavci pa napovedujejo tudi ugodne akcije za družine in aktivne upokojence.

 

Tudi ponudba MOS - oprema in materiali za obrt in industrijo, ki je bila do sedaj kar malo razdrobljena po celotnem sejmišču, bo odslej koncentrirana v sejemskih dvoranah K, C1 in na delu zunanjih prostorov. Vsebinsko področje MOS - izdelki široke potrošnje je sicer po besedah Otorepca bistveno manjše kot 15 ali 20 let nazaj, ko je predstavljajo skoraj polovico ponudbe sejma MOS, a je še vedno zanimivo za širok krog obiskovalcev. »Glavni motiv obiskovalcev za obisk sejma v zadnjih letih je postal ogled novosti in dobiti koristne informacije, še vedno pa so na tretjem mestu med razlogi za obisk ugodni nakupi. Zato bomo tudi to področje še razvijali v prihodnje.«

 

Področje MOS - poslovne storitve in poslovne priložnosti v tujini pomembno sooblikujeta gospodarsko ministrstvo in Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije (OZS). Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, ki se je v letu 2016 prvič celovito predstavilo na sejmu, bo letos svoj nastop še nadgradilo. Ministrstvo po besedah Jerneja Tovšaka, v.d. generalnega direktorja Direktorat za internacionalizacijo, podjetništvo in tehnologijo na ministrstvu, vidi letošnji MOS kot pomemben poslovni dogodek v regiji, ki je pomembna priložnost za dodatno krepitev obstoječega sodelovanja s Hrvaško ter za krepitev odnosov z drugimi državami v regiji. »Sejem je izjemna priložnost za sklepanje novih poslov, za internacionalizacijo naših podjetij in tej priložnosti ministrstvo za gospodarstvo daje poseben pomen.« Poleg celovite predstavitve delovnih področij ministrstva na razstavnem prostoru, bo ministrstvo poskrbelo tudi za razpravo o številnih aktualnih vprašanjih ter razstavo na temo lesa.

 

Pomemben partner sejma ostaja OZS, saj so bili prav obrtniki tisti, ki so pred 50. leti dali pobudo za ta sejem in ga tudi začeli organizirati. Po besedah predsednika zbornice Branka Meha je izjemno pomembno, da lahko naši obrtniki in podjetniki predstavijo svoje izdelke in storitve domačim in tujim obiskovalcem. »Da predstavijo, kaj zmorejo slovenska podjetja, kaj proizvajajo. In na tem mestu moram poudariti, da so slovenska podjetja, slovenski obrtniki in podjetniki tudi v samem vrhu evropskega gospodarstva.« Tudi letos bo zbornica na MOSu poskrbela za še večjo predstavitev svojih članov, saj po Mehovih besedah beležijo največje zanimanje za predstavitev na sejmu v zadnjih 10 letih. Hkrati pa je sejem tudi priložnost za številne obsejemske aktivnosti in strokovne razprave. Letos bodo posebno pozornost namenili vajeništvu.

 

Prva država partnerica v zgodovini sejma Hrvaška

V okviru tematskega področja MOS - poslovne storitve in poslovne priložnosti v tujini bo letos poleg prve države partnerice v zgodovini sejma Hrvaške po besedah Nine Ermenc Pangerl, vodje odnosov s tujino v Celjskem sejmu, poudarek še na skupinskih predstavitvah držav iz regije. »Pričakujemo veliko udeležbo iz Srbije, pa tudi iz Makedonije, Črne Gore, BiH. Prisotne bodo države Latinske Amerike, Bližnjega Vzhoda in Evrope. Omenimo še, da se bo že tretjič zapovrstjo predstavila Kitajska, ki bo v okviru Premium Brands China gostila več kot 80 podjetij s področja mehatronike.«

 

Prva partnerica v zgodovini sejma Hrvaška po besedah Nine Ermenc Pangerl ni naključje. »Gre za posledico gospodarskih dejstev in možnih priložnosti v prihodnosti. Sejem MOS beleži dolgoletno tradicijo navzočnosti hrvaških obrtnikov in podjetnikov, ki se predstavljajo bodisi samostojno ali v okviru hrvaške obrtne in gospodarske zbornice. Velika prisotnost vsekakor izhaja iz dejstva, da so obrtniki in podjetniki prepoznali pomembnost sejma MOS v regiji ter so posledica vsakodnevnega sodelovanja med obrtno in gospodarsko zbornico obeh držav.«

 

Veleposlanica Republike Hrvaške v Sloveniji Vesna Terzić je na predstavitvi opozorila na veliko simbolike, ki spremlja Hrvaško kot prvo državo partnerico na MOSu. »Simbolika je v številki 50, 50. obletnica celjskega sejma, po drugi strani pa 25. obletnica medsebojnega priznanja Hrvaške in Slovenije.« Kar je pomembno, je po njenih izkušnjah doslej to, da se je tudi skozi sejem pokazalo, da ljudje obeh držav živijo skupaj, se poznajo in sodelujejo že zelo veliko let in vedno z velikim razumevanjem podpirajo drug druge v uresničevanju skupnih interesov. Ana Mandac, pomočnica ministrice, Uprava za podjetništvo in obrt, Ministrstvo za gospodarstvo, podjetništvo in obrt Hrvaške je dejala, da biti partner pomeni na eni strani obveznosti, na drugi strani pa zadovoljstvo. Hrvaško vlada skozi pristojno ministrstvo, hrvaško obrtno in gospodarsko zbornico, hrvaško turistično skupnostjo želi predstaviti Hrvaško v najboljši luči. »Želimo, kot je dejala že gospa Terzić, da bomo po sejmu, zelo zadovoljni. Da bomo pokazali vse, kar Hrvaška lahko ponudi. Da omogočimo svojim obrtnikom in podjetnikom priložnost za srečanja, da izmenjajo svoje izdelke in storitve, da sklepajo nove poslovne odnose.«

 

Priložnostna znamka Pošte Slovenije za 50. MOS

»Da, darilu MOSu za 50. svečk je tudi uradni izid poštne znamke. Naj povem, da to ni nekaj samoumevnega. Svoje mesto na znamki si zaslužijo res pomembni dogodki, posamezniki, jubileji. Res pomembne kulturne, naravne in zgodovinske značilnosti. In prav gotovo si MOS zasluži svoje mesto na znamki,« je na današnji predstavitvi razložila mag. Simona Koser Šavora iz Pošta Slovenije. Po njenih besedah znamke ostanejo zapisane v času, ostajajo večni promotorji države in njenih značilnosti v svetu. »Kot izdajatelji znamk smo najbolj ponosni na eno prav posebno poslanstvo znamke. Znamke tudi povezujejo. Na pismu povezujejo pošiljatelja in naslovnika, v konjičku zbiranja znamk povezujejo zbiratelje po vsem svetu. In ravno tukaj lahko povežemo med znamkami in med sejmom MOS. MOS je skozi leta uspešnega delovanja prav gotovo dokazal, da povezuje. Povezuje države, ljudi, obiskovalce in razstavljavce. Zagotovo pa je MOS tudi velik promotor naše države.«

CS - 50. MOS-predstavitev jubilejnega 50. sejma dne 25.05.2017-2

Tudi Filatelistična zveza Slovenije pozdravlja sejem vseh sejmov MOS. »Ko je prišel predlog za to poštno znamko smo člani filatelistične zveze v komisiji za znamke brez pomisleka podprli izdajo te znamke, ker se zavedamo, da je gospodarstvo in gospodarski razvoj temelj vsega in podlaga za vsa ostala življenjska pričakovanja in potrebe, ki jih imamo,« je razložil Igor Pirc, podpredsednik Filatelistične zveze Slovenije.

 

Priložnostna znamka 50. MOS bo v prodaji na vseh poštah po Sloveniji od petka, 26. maja 2017. Ob znamki izide tudi ovitek in žig prvega dne. Natisnjena je z dodatno zlato barvo.

ar©tur 2021