IRT 3000

vsebina

Najprej te premaga, nato ti časti pijačo

18.09.2017

Revija IRT3000 se na MOS-u že tradicionalno predstavlja s svojo robotsko tehnologijo. Letos so svoje robotske športnike še nadgradili in premierno pripeljali tudi izzivalca v igri štiri v vrsto. Razstavni prostor je bil skozi celoten sejem polno zaseden, saj se tako mladi kot stari zanimajo za robotsko tehnologijo novega stoletja.

Obiskovalci so se lahko pomerili v igri z robotskim košarkašem, hokejistom, pa tudi z robotom, ki igra pikado in igro štiri v vrsto. Po športni robotski premoči pa je robot poraženim človeškim nasprotnikom natočil še kozarec izbranega slovenskega vina ali sok za dobre robotsko-človeške odnose v prihodnje.

MOS_2017_FB0011

»Obiskujejo nas tudi ljudje, ki so v robotiki ali jih to področje zanima. Ustavljajo se z vprašanji, kako smo prišli do aplikacije, s kakšnim namenom je narejeno, kakšni so krmilki, skratka gre za konkretna vprašanja, tako da morem reči, da smo okoli tega precej presenečeni,« robotske igre predstavlja Darko Švetak, glavni in odgovorni urednik revije IRT3000.

Letos so poleg starih znank MOS-a na IRT3000 pripeljali tudi novo robotsko aplikacijo, ki se s človekom pomeri v igri štiri v vrsto. »Aplikacija štiri v vrsto je začela delovati teden dni pred začetkom sejma, zato se bo po sejmu tudi nadgrajevala. Sejem je odlična priložnost za testiranje, saj poteka vsak dan po deset ur in več, kar je veliko več kot naša testiranja. Pri tem se potem pokažejo težave, ki jih lahko kasneje odpravimo,« razlaga Švetak. »Moram reči, da je štiri v vrsto ta test prestal z odliko, seveda pa bomo zadevo nadgradili, predvsem v smislu, da bo prijaznejša za uporabo našim hostesam in bo delovala brez programerja.«

Ena izmed programsko bolj zahtevnih aplikacij je namizni hokej, saj so premiki ploščice nepredvidljivi, kar pa za računalnik predstavlja še poseben izziv. Velik vpliv imajo tudi zunanji dejavniki, kot so na primer utori na košarkarski žogi ali postavitev puščice za pikado pred metom. V nasprotju s temi je štiri v vrsto brez zunanjih vplivov, kar omogoča, da se težavnost poveča, prav tako pa se odpirajo možnosti za razvoj z umetno inteligenco. »Štiri v vrsto čaka še veliko razvoja, to aplikacijo so v celoti razvili dijaki Šolskega centra Ptuj. Tukaj je tudi vprašanje umetne inteligence. V ta namen so nas tudi že kontaktirali iz Instituta Jožef Stefan in iz Fakultete za elektrotehniko Ljubljana,« še zaključuje Švetak.

 

ar©tur 2021