IRT 3000

vsebina

Vzlet Lufthanse Technik proti zasebnemu brezžičnemu omrežju 5G

25.10.2021

Vodilni ponudnik tehničnih storitev za letala Lufthansa Technik je v svojem obratu v Hamburgu prešel na polno komercialno uporabo zasebnega brezžičnega omrežje Nokia 5G SA (Standalone). Zasebno brezžično omrežje finske korporacije je v letu in pol prešlo iz poskusne v stalno uporabo nemškega poslovnega sistema. S tem je hčerinsko podjetje Lufthanse postalo ena izmed prvih korporacij, ki je v poslovanje vpeljalo lastno ločeno omrežje 5G.

Poskusni primer uporabe vzdrževanja na daljavo z virtualnim pregledom mize, ki ga poganja brezžično mobilno omrežje pete generacije, je bil hitro potrjen kot kritična infrastruktura. Družba Lufthansa Technik razvija svojo strategijo 5G z dodatnimi primeri uporabe vzdrževanj, popravil in remonta zrakoplovov v letalstvu. VTI je vključen v digitalno rešitev za upravljanje voznega parka AVIATAR.

»V preteklem letu nam je zasebno brezžično omrežje Nokia 5G omogočilo, da smo našim strankam, ki opravljajo storitve v zvezi z motorji letal, zagotavljali neprekinjeno storitev virtualnega pregleda – brez ene same minute nepredvidenega izpada. Na podlagi te izjemne izkušnje smo se odločili, da začetni testni primer razširimo na stalno ponudbo izdelkov AVIATAR,« je povedal Stephan Drewes, glavni informacijski direktor družbe Lufthansa Technik.

5G mobile device frequency»Antena 5G v hangarju podjetja Lufthansa Technik v Hamburgu. Foto: Lufthansa Technik 

Med nedavno zaključenim pilotnim projektom in kljub omejitvam potovanj zaradi pandemije je omrežje 5G podjetju Lufthansa Technik omogočilo, da svojim strankam v civilnem letalstvu zagotavlja virtualni pregled delov motorja prek hitrih video povezav visoke ločljivosti. Z virtualnim pregledom na mizi (VTI), ki stranke vodi neposredno skozi motorno delavnico prek slik, ustvarjenih z mobilno napravo s podporo 5G, je podjetje Lufthansa Technik strankam omogočilo, da se na daljavo udeležijo pregledov delov motorja, ne da bi potovale v hamburški obrat. Prek video prenosa stranke v realnem času komunicirajo z mehaniki, ki opravljajo vzdrževalna dela. Demontirani deli se skupaj pregledajo na zaslonu v visoki ločljivosti, kar omogoča sprejemanje ustreznih odločitev o naročilu. VTI je zdaj vključen v digitalno rešitev za upravljanje flote tehničnih letal AVIATAR družbe Lufthansa Technik.

»Z uvedbo pilotnega projekta tik pred pandemijo je bil primer uporabe virtualnega pregleda mize zelo pravočasna rešitev za omejitve potovanj, pri čemer je 5G pomagal, da se je testni primer hitro razvil iz poskusnega v poslovno kritično infrastrukturo,« je še dodal Drewes, ki pričakuje, da bo VTI v prihodnje postal privzeta metoda pregleda za nekatere stranke, medtem ko bodo druge uporabile tudi hibridni model, ki združuje pregled na daljavo in osebni pregled.

»Pandemija je poudarila poslovno vrednost digitalizacije, pri čemer podjetja, ki so naprednejša pri digitalni preobrazbi, izkazujejo višjo raven prilagodljivosti in odpornosti,« je poudaril Raghav Sahgal, predsednik družbe Nokia za storitve v oblaku in omrežne storitve. In nadaljeval, da je podjetje Lufthansa Technik s pionirsko uporabo zasebnega brezžičnega omrežja ponazorilo potencial 5G za izboljšanje produktivnosti in preoblikovanje izkušnje strank tudi v najzahtevnejših okoliščinah. Omrežje temelji na sistemu Nokia Digital Automation Cloud (DAC) 5G SA. Nokia DAC je aplikacijska platforma, ki zagotavlja visoko pasovno širino, nizko latenco, hiperhitro zasebno brezžično povezljivost in lokalno robno računalništvo, ki zagotavlja pripomočke za digitalizacijo.

5G tablet augmented reality»Fotografija prikazuje obogateno za dokončanje kabinskih del. Projekt vizualizira 3D-podatke o načrtovanju notranjosti kabine v praznem trupu letala. Tehnologija 5G podpira prenos ogromnih količin podatkov CAD v mobilne naprave. Foto: Lufthansa Technik

Koristno uporabljen čas pandemije

»Nemško gospodarstvo potrebuje 5G. Imamo 5G. Kot partner na področju 5G želimo naši industriji pomagati, da ohrani vodilni položaj tudi v prihodnosti. Tisti, ki danes gradijo na novi tehnologiji, bodo jutri korak pred nami,« je ob začetku pilotnega projekta dejal Hannes Ametsreiter, glavni izvršni direktor družbe Vodafone Deutschland. »Naše partnerje podpiramo pri čimprejšnjem uvajanju tehnologije 5G v njihovo vsakodnevno poslovanje. V tovarne. V poslovne parke. In zdaj celo v hangarje za letala. S posameznimi omrežji v kampusih, ki so popolnoma prilagojena potrebam naših partnerjev.«

Lufthansa Technik je eno izmed prvih evropskih podjetij, ki uporablja lastna zasebna brezžična omrežja na podlagi najnovejšega standarda 5G. Februarja lani so v hamburški bazi družbe Lufthansa Technik začela delovati prva zasebna brezžična omrežja 5G za dva inovacijska projekta na področju dokončanja VIP-ov in remontov motorjev.

Za testiranje tehnologije je družba Lufthansa Technik v svoji hamburški bazi vzpostavila dve ločeni zasebni omrežji 5G z različnimi ponudniki tehnologije in omrežja – Vodafone ter Nokia. Namesto razširitve javno dostopnih mobilnih omrežij na bazo Lufthansa je bila nameščena popolnoma neodvisna infrastruktura z lastnimi antenami in strežniki, do katerih lahko dostopa le družba Lufthansa Technik. Zato se na zaslonu uporabljenih mobilnih naprav kot omrežni operater prikaže »LH-Technik«.

5G mobile engine»Visokoresolucijski videoposnetki v živo pomagajo pri pregledu razstavljenih delov na daljavo in sprejemanju ustreznih odločitev o naročilu na zaslonu. V ta namen je Lufthansa Technik konfigurirala svoje ustrezno omrežje 5G z zelo visoko hitrostjo prenosa. Foto: Lufthansa Technik

Podjetje je tako prvo zunaj Azije, ki v industrijskem okolju upravlja polnopravno samostojno omrežje 5G na podlagi novega standarda 3GPP Release 16. To omogoča višjo varnost in povsem prosto konfiguracijo, s katero lahko podjetje lastna omrežja 5G natančno prilagodi zahtevam posameznih ocenjevalnih projektov, na primer glede razmerja med pasovno širino prenosa in nalaganja.

Nova omrežna tehnologija 5G bo koristila dvema inovacijskima projektoma, s katerima podjetje preizkuša nove tehnologije na področju remontov motorjev in dokončanja VIP. Eden izmed njih uporablja razširjeno resničnost za virtualno vizualizacijo 3D-podatkov o načrtovani notranjosti kabine v praznih trupih letal. S prenosom podatkov v živo imajo tehniki na kraju samem vedno možnost preveriti trenutni položaj vseh načrtovanih sestavnih delov, poleg tega pa lahko s pomočjo sodelovalnih video funkcij z razvijalci uskladijo vse potrebne spremembe.

V drugem projektu VTI se lahko stranke na daljavo udeležijo pregleda delov motorja in jim zanj ni treba več potovati v Hamburg. V ta namen so s pomočjo mobilne naprave vodene neposredno po motorni delavnici. Prek video prenosa lahko v realnem času komunicirajo z motornimi mehaniki, ki opravljajo delo, na zaslonu v visoki ločljivosti pregledajo razstavljene dele in sprejmejo ustrezne odločitve o naročilu.

Oba projekta imata zelo visoke zahteve po pasovni širini za brezžični prenos podatkov, ki je prejšnje tehnologije 4G in Wi-Fi niso mogle ustrezno pokriti. Javna hitrost prenosa podatkov 4G pogosto ni več zadoščala za video tokove visoke ločljivosti, alternativni standard Wi-Fi pa ni zasnovan za spremembo lokacije med posameznimi celicami, kar je prej pogosto privedlo do prekinitve povezave.

Tehnologija 5G rešuje obe težavi hkrati, saj ne omogoča le bistveno višje hitrosti prenosa podatkov v – končni fazi razširitve do 10 Gbit/s v primerjavi z največ 1 Gbit/s pri 4G/LTE – temveč mobilnim napravam omogoča tudi nemoteno preklapljanje med posameznimi radijskimi celicami. Eno omrežje bo pokrivalo eno od dveh motornih delavnic v Hamburgu, drugo pa celoten letalski hangar s površino približno 8.500 kvadratnih metrov. Pri slednjem je še posebej pomembno, da je znotraj parkiranega letala vedno na voljo dovolj močan signal, ki zagotavlja varno povezavo. Da bi to zagotovili v vsakem trenutku, tehnologija 5G omogoča tako imenovano oblikovanje snopa, pri katerem antena svoje oddajno polje, ki je sicer razpršeno po celotnem hangarju, osredotoči na eno ali več mobilnih naprav, ki se nahajajo v hangarju.

S frekvencami med 3,7 in 3,8 GHz, ki se približujejo frekvencam običajnega omrežja Wi-Fi, raven sevanja tudi pri osredotočeni uporabi tehnologije 5G ves čas ostaja v nekritičnem območju. Tako je izključeno vsakršno tveganje zaposlenih na ustreznih delovnih območjih. Nemška zvezna agencija za omrežja je družbi Lufthansa Technik ustrezno odobrila uporabo lastnih frekvenc. Če se bo tehnologija 5G pri uporabnikih v obeh inovacijskih projektih izkazala za uspešno, bo v bližnji prihodnosti uvedena tudi v druge oddelke družbe Lufthansa Technik, tako da se bodo njene prednosti lahko uporabljale tudi pri vsakodnevnem vzdrževanju letal.

Digital on air»AVIATAR je neodvisna platforma za digitalne izdelke in storitve družbe Lufthansa Technik. Združuje rešitve za upravljanje voznega parka, podatkovno znanost in inženirsko strokovno znanje. Tako zagotavlja celovito paleto integriranih digitalnih storitev in izdelkov za letalske družbe, podjetja za vzdrževanje, dokončanje, popravilo in remont, proizvajalce originalne opreme in najemodajalce, ki se brezhibno povezujejo z izpolnjevanjem del in nalog v okviru TechOps. Platforma je odprta, modularna in nevtralna platforma, ki z uspehom omogoča pravočasna ukrepanja. Foto: Lufthansa Techni

»Nenehne inovacije so del našega korporativnega DNK, kar nas spodbuja k nenehnemu preizkušanju novih pristopov,« je pojasnil Soeren Stark, član izvršnega odbora družbe Lufthansa Technik, odgovoren za tehnično poslovanje, logistiko in IT. »Že prva dva primera uporabe prepričljivo dokazujeta dragocen prispevek tehnologije 5G k letalski industriji. Prav tako bo utrla pot številnim novim inovacijam v družbi Lufthansa Technik, ki bodo koristile našemu podjetju, našim zaposlenim in tudi našim strankam,« je sklenil Stark.

Kathrin Buvac, predsednica podjetja Nokia Enterprise, je ob tem dodala: »Aplikacija odraža bistveno vrednost hitrega in varnega zasebnega brezžičnega omrežja 5G, ki pomaga izboljšati operativno učinkovitost, produktivnost in storitve. Poudarja potencial za nove načine dela, ki ne koristijo le našim strankam, temveč tudi trgom, ki jih oskrbujejo.«

Avtor: Jernej Kovač

ar©tur 2021