Intervju z vodstvom podjetja Walter AG za srednjo in vzhodno Evropo
02.09.2022
Podjetje Walter AG je bilo ustanovljeno leta 1919 in je eno vodilnih svetovnih podjetij za obdelavo kovin na področju proizvodnje orodja. Walter AG kot ponudnik specializiranih rešitev za strojno obdelavo ponuja široko paleto preciznih orodij za rezkanje, struženje, vrtanje in rezanje navojev.
Fatih Çelik, Vodja prodajne regije za srednjo in vzhodno Evropo
Gospod Çelik, ali lahko našim bralcem podrobneje razložite, s čim se podjetje WALTER pravzaprav ukvarja in katera področja industrije pokriva s svojim poslovanjem?
Walter je eden vodilnih svetovnih proizvajalcev preciznih orodij za obdelavo kovin. Podjetje ima sedež v Tübingenu, skupno zaposluje približno 3.300 ljudi v različnih državah in sodeluje s strankami iz več kot 80 držav po vsem svetu. Stranke podjetja Walter so priznana podjetja iz sektorja splošne gradnje obratov in strojništva, avtomobilske in energetske industrije ter letalske in vesoljske industrije. Podjetje navdušuje svoje stranke ne le z inovativnimi orodji, temveč tudi kot ponudnik prilagojenih rešitev za popolno strojno obdelavo komponent – in kot procesni partner za učinkovite digitalne rešitve.
Pod blagovnimi znamkami Walter, Walter Titex in Walter Prototyp podjetje ponuja široko paleto visokokakovostnih preciznih in obdelovalnih orodij, ki vključuje približno 45.000 standardnih orodij za struženje, rezkanje, izdelavo lukenj in izdelavo navojev. Blagovna znamka Walter vključuje karbidne zamenljive ploščice in sisteme za obdelavo orodij PCD za rezkanje, struženje, izdelavo utorov in izdelavo lukenj; Walter Titex je postal sinonim za trdna karbidna orodja in orodja HSS-E za vrtanje in povrtavanje; Walter Prototyp pa izdeluje trdna karbidna orodja in orodja HSS-E za izdelavo navojev in rezkanje. Poleg tega vam podjetje Walter s svojo blagovno znamko za storitve Walter Multiply ponuja celovit paket storitev za digitalne rešitve, upravljanje orodij, načrtovanje proizvodnih procesov in usposabljanje.
Ste vodja prodajne regije za srednjo in vzhodno Evropo. Ali lahko opišete trenutno poslovno ozračje v vaši regiji?
V srednji in vzhodni Evropi trenutno vladajo mešane poslovne razmere. Po eni strani je vojna v Ukrajini močno spremenila naše načrte za regijo, saj je povzročila motnje v dobavni verigi za veliko naših strank. Če k temu prištejemo dvig cen energije in inflacijo, ugotovimo, da našim strankam ni lahko, obenem pa imamo tudi sami težave s tem, da bi industrijsko proizvodnjo ponovno dvignili na nivo, kakršen je bil pred pandemijo. Po drugi strani pa opažamo večje povpraševanje po povečanju produktivnosti zaradi povečanja ravni proizvodnje v energetski in splošni inženirski industriji, kjer ponujamo odlične rešitve za izzive, s katerimi se soočajo naše stranke. Pričakovanja glede letalskega in vesoljskega prometa z naraščajočo pogostostjo potovanj so pozitivna in države, kot so Poljska, Romunija in Turčija, imajo od tega koristi.
S katerimi izzivi se soočajo vaše stranke in kako jim podjetje Walter pri tem pomaga?
Dober primer tega, kako podpiramo svoje stranke, prihaja iz avtomobilske industrije.
Za nadaljnje izvajanje razvoja v avtomobilski industriji od motorjev z notranjim zgorevanjem do elektrifikacije v omenjenem spreminjajočem se makroekonomskem okviru je veliko bolj nujno sodelovati z zaupanja vrednimi in inovativnimi partnerji. Naš odgovor na to se glasi Engineering Kompetenz. Walter trdno stoji za svojo obljubo Engineering Kompetenz, ki se odraža v vsaki rešitvi, ki izhaja iz naših ponujenih izdelkov in storitev. Orodja, ki so prilagojena strankam in izdelana po meri na zelo visoki kakovostni ravni, so za nas standard. Podjetje Walter več kot 35 % prometa doseže z izdelki, ki so jih njegovi inženirji razvili v zadnjih petih letih. Poleg tega aktivno delamo na projektih združitev in prevzemov, da bi povečali svojo ponudbo in odgovorili na zahteve svojih strank. Konec junija 2022 je Walter dosegel dogovor o prevzemu zasebne družbe Frezigest, SGPS, SA (“Frezite”).
Podjetje Walter je napovedalo spremembo vodstva v Sloveniji in na njenih izvoznih trgih. Kakšni so prihodnji razvojni načrti novega vodstva?
Če pogledamo nazaj, je bil Walter v Sloveniji in na njenih izvoznih trgih zelo uspešen. Tudi zato sem z velikim zadovoljstvom imenoval Mateja Ramšaka za novega izvršnega direktorja in prvega slovenskega direktorja v zgodovini podjetja Walter Slovenija. Naš poudarek v Sloveniji bo zagotovo nadaljnji razvoj poslovanja na izvoznih trgih prek kanalov svojih lokalnih partnerjev. Vendar pa vidimo velik potencial pri strankah na področju proizvodnje lahkih materialov, kot je aluminij. Kot vedno bodo tudi tokrat ključ do uspeha naši zaposleni, v Sloveniji imamo namreč odlično ekipo in zelo pomembno bo, da še naprej razvijamo njihove kompetence, da bomo lahko svojim strankam še naprej ponujali storitve na visoki ravni. Tako imamo najboljšo ponudbo izdelkov in storitev, najboljše ljudi in upamo, da bomo imeli tudi stabilne gospodarske razmere za nadaljnji razvoj v tej regiji.
Imate kakšno novo tehnologijo ali ponudbo za vaše stranke, ki bi jo želeli izpostaviti?
Vsako leto na trgu predstavimo veliko novih izdelkov. Med njimi lahko omenim naslednjo generacijo rezkalnih orodij v različici Xtra·tec® XT. "Xtended Technology" ali skrajšano "XT" je nova tehnologija, namenjena doseganju večje produktivnosti in zanesljivosti procesov. Trajno povečujemo področje uporabe te družine izdelkov, od česar bodo naše stranke imele ogromne koristi v kombinaciji z zelo produktivnimi tehnologijami premazovanja PVD in CVD. Moram opozoriti tudi na nov standard ISO P za struženje jekla, ki ga na trgu predstavlja naša najnovejša tehnologija Tiger·tec® Gold sprevlekami WPP10G, WPP20G in WPP30G. Vsi testi v laboratoriju in na terenu od začetka prodaje kažejo na visoko raven stroškovne učinkovitosti zaradi močno teksturiranega premaza Tiger·tec® Gold in na povprečno podaljšanje življenjske dobe orodja za približno 50 %.
Matej Ramšak, Izvršni direktor Walter Tools d.o.o., Slovenija
Gospod Ramšak, čestitke za vaš novi položaj. Nam lahko poveste kaj o svoji dosedanji karieri?
Star sem 40 let. Rodil sem se v majhnem mestu Slovenj Gradec na vzhodu Slovenije, kjer sem tudi odraščal. V Mariboru sem študiral strojništvo. Takoj po študiju sem se zaposlil v podjetju Noži Ravne v Ravnah na Koroškem.
Moja pot v podjetju Walter Slovenija (Walter Tools d.o.o.) se je začela leta 2007, ko sem se tu zaposlil kot aplikativni inženir. V letu 2009 smo postali odgovorni za nekaj dodatnih držav, leta 2011 pa sem postal vodja oddelka za inženiring.
Zdaj prevzemate odgovornost direktorja podjetja Walter Slovenija. Kakšen bo vaš naslednji korak? Lahko na kratko pojasnite svojo vizijo prihodnosti podjetja?
Najprej moram povedati, da se zavedam, da smo vsi odgovorni za lasten razvoj in da ne glede na to, kje delamo ali kaj delamo, moramo vedno najprej izboljšati sami sebe. Glede na to, da sem bil del te ekipe in dobro poznam svoje sodelavce in poslovne partnerje, mislim, da ne bo težko ohraniti že vzpostavljenih dobrih odnosov. Kljub temu si bom še naprej prizadeval ustvariti zaupanja vredne odnose s svojo ekipo in poslovnimi partnerji.
Moj namen je ustvariti delovno okolje, kjer se bodo zaposleni počutili varno, opolnomočeno in navdahnjeno ter bodo navsezadnje tudi zadovoljni in uspešni. Po mojem mnenju so jasna pravila in dvosmerna komunikacija temeljna gonilna sila za učinkovitost.
Za katere države boste odgovorni? Kje vidite največji razvojni potencial?
Podjetje se nahaja v Mariboru in tako smo poleg Slovenije trenutno odgovorni še za ostale balkanske države (Hrvaško, Bosno, Severno Makedonijo, Srbijo, Grčijo in Bolgarijo) ter za Belorusijo in Ukrajino. Morda bomo dodali še katero državo in razširili svojo prisotnost na trgu JV Evrope.
Zaradi trenutnih geopolitičnih razmer vidimo največji gospodarski potencial v Sloveniji, Bolgariji in Srbiji. Sicer pa naši poslovni partnerji vedo, da so vedno v središču naše pozornosti, ne glede na državo, v kateri se nahajajo. Eden od izzivov je, da nikoli ne prenehamo iskati novih priložnosti.
Česa se najbolj veselite?
Z navdušenjem se veselim prihodnjih izzivov, pri čemer mislim predvsem na iskanje časa za obisk vseh partnerjev v naši regiji, razmišljanje izven okvirjev in iskanje digitalnih priložnosti, ki bi pozitivno vplivale na prihodnji razvoj.